ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تاریخ دومین ماموریت عملیاتی سرنشین‌دار اسپیس ایکس و ناسا مشخص شد

ناسا و اسپیس ایکس سال گذشته میلادی توانستند با یک ماموریت عملیاتی فضانوردان را روانه ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) کنند و در سال جاری میلادی می‌خواهند دوباره دست به چنین کاری بزنند. در تاریخ ۳۱ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

ناسا و اسپیس ایکس سال گذشته میلادی توانستند با یک ماموریت عملیاتی فضانوردان را روانه ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) کنند و در سال جاری میلادی می‌خواهند دوباره دست به چنین کاری بزنند. در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ فضانوردان جدیدی تحت ماموریت «Crew-2» روانه ISS می‌شوند.

سال گذشته میلادی اسپیس ایکس به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کرد و پس از انجام یک ماموریت آزمایشی، توانست فضانوردان را به ISS برساند. حالا کمتر از سه ماه دیگر دو فضانورد ناسا به همراه یک فضانورد ژاپنی و اروپایی توسط این کمپانی روانه ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شوند.

در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ (۲۰ آوریل ۲۰۲۱) دو فضانورد ناسا به نام‌های «روبرت اس. کیمبرو» و «کاترین مگان مک‌آرتور» به همراه «آکیهیکو هوشیده»، فضانورد ژاپنی «JAXA» و «توماس پسکی»، فضانورد آژانس فضایی اروپا به سمت ISS حرکت می‌کنند. این فضانوردان جایگزین چندین فرد در ISS می‌شوند، با این حال همچنان ۷ نفر در آن حضور خواهند داشت تا ایستگاه فضایی بین‌المللی یک دوره زمانی تقریبا شلوغ را پشت سر بگذارد.

به گفته ناسا، فضانوردان اولین ماموریت سرنشین‌دار اسپیس ایکس احتمالا در اردیبهشت ماه روانه زمین می‌شوند:

«فضانوردان ماموریت Crew-2 زمانی به ISS می‌رسند که فضانوردان Crew-1 در آن حضور دارند. بازگشت فضانوردان ماموریت قبلی برای اواخر آوریل یا اوایل می (اردیبهشت ماه) برنامه‌ریزی شده و فضانوردان ماموریت Crew-2 هم در پاییز ۲۰۲۱ راهی زمین می‌شوند.»

در ماموریت جدید کپسول کرو دراگون به همراه راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی در فلوریدا پرتاب می‌شود. این پرتاب به احتمال زیاد از سوی ناسا بطور زنده پوشش داده خواهد شد.

این آخرین ماموریت سرنشین‌دار اسپیس ایکس با همکاری ناسا نخواهد بود و سازمان فضایی آمریکا می‌خواهد پس از Crew-2، ماموریت Crew-3 را انجام دهد که شامل فضانوردان ناسا و آژانس فضایی اروپا می‌شود. تاریخ ماموریت بعدی ناسا و اسپیس ایکس احتمالا در ماه‌های آینده مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی