ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جذابیت بر روی دوچرخ؛ نگاهی به طراحی کانسپت برای موتورسیکلت ب ام و

ب ام و سازنده برخی از بهترین موتور سیکلت‌های بازار است. به تازگی رندرهایی منتشر شده اند که نشان می‌دهند اگر ب ام و از کلیشه‌های موجود در طراحی موتور سیکلت فاصله بگیرد، چقدر می‌تواند ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۵

ب ام و سازنده برخی از بهترین موتور سیکلت‌های بازار است. به تازگی رندرهایی منتشر شده اند که نشان می‌دهند اگر ب ام و از کلیشه‌های موجود در طراحی موتور سیکلت فاصله بگیرد، چقدر می‌تواند محصولاتی خاص و مدرن خلق کند.

این موتورهای کانسپت از استودیوی شخصی طراحی به نام  Sabino Leerentveld بیرون آمده اند. ویژگی اصلی این کانسپت، ظاهر فریبنده و استایل منحصر به فرد آن است. شاید اگر این موتور سیکلت در دنیای واقعی به تولید می‌رسید، هرگز برای سوار شدن و راندن راحت نبود. اما در مقام نمایش، یک وسیله نقلیه بسیار خاص و دوست داشتنی است.

زیر بنای این موتور سیکلت با فریم فلزی سنتی شکل گرفته است. البته که بخش زیادی از آن هم با قطعات فیبر کربنی پوشانده می‌شود. همچون بازوهای پشتی، گلگیرهای جلو و عقب و المان‌های بدنه.

یکی از قابل توجه ترین جنبه‌های موتورسیکلت ب ام و، محل قرار گیری زین چرمی نازک آن است که در ارتفاعی بالا، قرار دارد و در راستای باک سوخت موتور، تعبیه شده است. این ویژگی ظاهری در کمتر موتورسیکلتی مشاهده می‌شود.

زیر زین توسط دو بازو اشغال شده است. سراگزوزها هم بر خلاف بیشتر موتورها، از کناره‌ های فلاپ‌های بدنه خارج شده اند. هر دو چراغ‌های جلو و عقب این موتور سیکلت مفهومی از فناوری LED بهره می‌برند.

استفاده از لامپ‌های LED به طراح اجازه می‌دهد که قدرت مانور بیشتری بر روی زیبایی و جذابیت چراغ‌ها، داشته باشد. از دیگر ویژگی‌های کلیدی ظاهر موتورسیکلت جدید ب ام و، می‌توان به شیشه کوچک در جلو، هندل بارهای کوتاه و لاستیک‌های پهن در جلو و عقب اشاره کرد.

در آخر برای یادآوری باید خاطر نشان کرد که این رندر مفهومی توسط شخصی مستقل از کمپانی سازنده طراحی شده و هنوز شرکت ب ام و، هیچ برنامه رسمی برای تولید و عرضه این محصول ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

    مثل جلو پنجره نسل جدید.

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

    یک چرت به تمام معنی. چی میزنن طراح‌های بی ام و؟

    • محمد جواد
      محمد جواد | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

      جغ

  • طاووس
    طاووس | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

    صندلیشو یُخْدِه بیاره پایین درست میشه

مطالب پیشنهادی