ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عوارض ورود به طرح ترافیک تهران ۲۵ درصد برای سال ۱۴۰۰ گران شد

طرح ترافیک از قدیمی‌ترین طرح‌های کمکی به کاهش ترافیک و آلودگی هوای پایتخت است. همه ساله قبل از شب عید، تغییرات این طرح در جلسات شورای شهر، تصویب می‌شود. به تازگی هم گزارش اصلاح مصوبه ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۵

طرح ترافیک از قدیمی‌ترین طرح‌های کمکی به کاهش ترافیک و آلودگی هوای پایتخت است. همه ساله قبل از شب عید، تغییرات این طرح در جلسات شورای شهر، تصویب می‌شود. به تازگی هم گزارش اصلاح مصوبه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا به هیات رئیسه تقدیم شده است. در جلسه اخیر شورای شهر، افزایش عوارض برای سال آینده را به طور قطعی مصوب کرده‌اند و «محمد علیخانی» از اعضای شورای شهر تهران، در این باره توضیحاتی ارائه داده است.

علیخانی در همین رابطه گفت: «جلسه مشترکی به صورت مجازی با اعضا کمیسیون برنامه و بودجه و حمل‌ونقل برگزار شد که نتایج آن برای ریاست شورا ارسال شد. ما چند تغییر داشتیم که یکی از آنها در مورد افزایش نرخ پایه عوارض بود، لایحه شهرداری ٢٠ درصد افزایش را پیشنهاد داده بود که این رقم در کمیسیون مشترک به ٢۵ درصد تغییر پیدا کرد یعنی ٢٨ هزار و ٨٠٠ به ٣۵ هزار تبدیل شد. مورد بعدی افزایش بهای خدمات صدور سالانه مجوز تردد بود که از ٢٠ به ٢۵ درصد افزایش پیدا کرد، یعنی از مبلغ ثابت ۵ هزار تومان ٢۵ درصد تغییر کرد.»

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: «مورد بعدی تعیین موارد و تخصیص درآمد‌ها هم بود که قبلا ۴۰ درصد به سازمان حمل‌ونقل اختصاص پیدا می‌کرده، اما متاسفانه پرداخت نمی‌شده و نوسازی تاکسی متوقف شده بود، رای گیری انجام شد، رای اورد و امروز تقدیم صحن علنی شورا شد که آقای مسجد جامعی تنها مخالف این مصوبه بود.»

همچنین در این جلسه نرخ عوارض ساختمانی در سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۰ درصد افزایش یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mrmoghari
    mrmoghari | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

    مگه میشه رو هوا ۲۵ درصد زیاد کرد, این نه از لحاظ مدیریتی درسته, نه سیاسی, نه اخلاقی نه....? ?

  • herogame
    herogame | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

    آیا درآمد مردم 25% افزایش پیدا کرد؟!!؟! لعنت بهتون

  • expire expre
    expire expre | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

    زدن جیب ملت در شب عید

مطالب پیشنهادی