ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جنگنده F35
تکنولوژی

ادعاهای ایلان ماسک در مصاحبه‌ای جدید: از ایمپلنت میمون تا زمان سفر به مریخ

«ایلان ماسک» مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا به تازگی در شبکه اجتماعی صوتی «Clubhouse» حضور پیدا کرده و درباره موضوعات مختلفی از مریخ و بیت کوین گرفته تا ایمپلنت مغز میمون صحبت کرده است. ایلان ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۱:۲۰

«ایلان ماسک» مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا به تازگی در شبکه اجتماعی صوتی «Clubhouse» حضور پیدا کرده و درباره موضوعات مختلفی از مریخ و بیت کوین گرفته تا ایمپلنت مغز میمون صحبت کرده است. ایلان ماسک در گفتگوی اخیر همانند گذشته چندین ادعای جالب را مطرح کرده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مربوط به مریخ می‌شود. مدیرعامل تسلا مدت‌هاست از رویای خود برای سفر به مریخ می‌گوید و می‌خواهد افراد زیادی را روانه سیاره سرخ کند.

ایلان ماسک در ابتدای صحبت‌هایش به سفر انسان به مریخ طی ۵.۵ سال آینده اشاره کرده. مدیرعامل اسپیس ایکس تا به امروز چندین بار ددلاین‌های جاه‌طلبانه‌ای برای پروژه‌هایش درنظر گرفته اما اظهارنظر اخیرش با موارد قبلی کمی متفاوت است.

در حال حاضر کمپانی تحت مدیریت ماسک روی راکت استارشیپ کار می‌کند و برای ارسال بشر به مریخ مورد استفاده قرار می‌گیرد. حالا طبق اعلام ماسک، این راکت تا ۵.۵ سال آینده باید برای انجام ماموریت آماده باشد و بتواند چنین کاری را به درستی انجام دهد. با این وجود، مدیرعامل اسپیس ایکس به پیشرفت‌های فناوری اشاره کرده که باید در این مدت صورت بگیرند.

با وجود تمام این موارد، ماسک می‌خواهد در مریخ تمدن ایجاد کند:

«موضوع مهم این است که ما در مریخ یک تمدن خودکفا تاسیس کنیم.»

در ادامه مصاحبه اخیر در اپ Clubhouse، ماسک به سراغ «نورالینک» رفته، استارتاپی که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شده. آخرین صحبت‌های ماسک درباره این استارتاپ به اواسط سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد، یعنی زمانی که یک ایمپلنت شبیه به فیت‌بیت روی خوک‌ها کارایی داشت. با این وجود ماسک از انتشار ویدیوهای جدید در یکی دو ماه آینده خبر داده:

«ما یک میمون با ایمپلنت بی‌سیم در جمجمه داریم که می‌تواند با ذهنش، بازی‌های ویدیویی انجام دهد و خوشحال است. آیا می‌توانیم میمون‌هایی داشته باشیم که با یکدیگر بطور ذهنی «پونگ» بازی کنند؟»

مدرکی برای این ادعای ماسک وجود ندارد و نمی‌توانیم آن را تایید یا رد کنیم. ماسک البته در ادامه گفته این اقدامات به عنوان اهداف بلندمدت هستند. به گفته ماسک، پژوهش‌های اولیه نورالینک روی نحوه کمک به افراد با صدمات مغزی و ستون فقرات متمرکز هستند:

«می‌خواهم واضح بگویم. کاربردهای اولیه تنها برای مردم با صدمات جدی مغزی خواهند بود و در این موارد، این ایمپلنت ارزش بالایی دارد.»

ایلان ماسک

ایلان ماسک در صحبت‌هایش به رمزارزها هم اشاره داشته. مدیرعامل تسلا که به تازگی به بیوگرافی حساب توییترش کلمه بیت کوین را اضافه کرده، در مصاحبه اخیر خود را حامی آن خوانده. ماسک در گذشته توییتی درباره دوج کوین منتشر کرده بود که باعث افزایش چشمگیر ارزش آن شد که البته کاربران ردیت هم مانند سهام «گیم‌استاپ»، در این زمینه نقش داشتند.

حالا ماسک به شوخی گفته اینکه دوج کوین به واحد پول زمین در آینده تبدیل شود، برای وی سرگرم‌کننده خواهد بود. پس از این اظهارنظر، قیمت این رمزارز کمی کاهش پیدا کرد.

در پایان این گفتگو مدیر ارشد اجرایی پلتفرم «رابین‌هود»، «ولاد تنف» برای صحبت درباره ردیت و گیم‌استاپ به آن اضافه شد. ماسک نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و از درخواست مردم برای اطلاع از حقیقت گفت:

«مردم به دنبال حقیقت هستند. آیا در این پلتفرم اتفاق مشکوکی رخ داده است؟»

ولاد در پاسخ به سوال ماسک، چنین موضوعی را به نمایندگی از NSCC رد کرد. در نهایت ماسک از احتمال یک هفته مرخصی برای استراحت در آینده خبر داد و گفت شاید در آینده کتابی درباره تجربیاتش بنویسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

    هر کی پیرو ایلان ماسک شارلاتان با ایده های مسخره اش باشه هم زندگیشو تلف کرده هم مسیر اشتباهی رفته

  • Uncle_STULIN
    Uncle_STULIN | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

    آدم فوق العاده ای هست و من قبولش دارم ولی متاسفانه هر حرفی میزنه بقیه میان ازش استناد می کنن، اون آدم فوق العاده جاه طلبی هست که در مورد محدوده خودش حرفه ای هست، حالا چون تو کار خودش فوق العاده است نظر شخصیش در هر مورد درسته، اون اومده نظر شخصیش رو گفته، برای چی شما میاید از حرفش استناد می کنین ؟

  • 68peyman
    68peyman | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

    دنیا به افرادی مثل ایلان ماسک برای پیشرفت نیاز داره نه افرادی مثل بیل گیتس که فقط صدقه میده یا بزوس که فقط بفکر چاپیدن مردمه

  • VDIEX
    VDIEX | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

    وقتی زمین هست، مریخ چرا؟

    • nikola
      nikola | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

      ماهواره .خودرو .برق خورشیدی. سرمایه .سلبرتی. راکت و فضا پیما اوله بقیه پروژه ها بی رقیبه

    • nikola
      nikola | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

      گفتی چرا به مریخ فکر میکنه فکر کنم چون مرد بلند پروازیه و ارزوی بچگیش بوده چون خیلیا در سراسر جهان بدنبال مهاجرت اند و مریخ هم یکی از اوناس و این مرد داره ارزوهای خیلیا رو براورده میکنه
      یه احتمال دیگه هم میدم ماسک فکر کنه چون انسان به جاهای بزرگتری بره مثل مریخ از لحاظ فکری رشد میکنن و از جنگ و فقر و توتئه کمتر میکنه و فن اوری ها رشد کنن
      و این موارد جز رویای امریکایی هست اما دقیق نمیدونم چی فکر میکنه

  • nikola
    nikola | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

    عجب مرد عجیبیه وهمینطور خفن
    خیلی دوست دارم بدونم خودش این کارای عجیب غریبو میکنه یا همکاراش و فقط ناظره چون خیلی تو توییتر فعاله حالا جدا از مسنجرها و بازم وقت میکنه کارای عجیب کنه رو این همه شرکتاش و همیشه هم اوله
    خیلی دوست دارم کتابشو چاپ کنه ببینم واقعا چجوریه

    • VDIEX
      VDIEX | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

      تو چی اولِ همیشه؟

مطالب پیشنهادی