ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری هواوی، شیائومی، SMIC و ۸۷ شرکت دیگر برای پیشرفت صنعت نیمه‌رسانا چین

چین با سرمایه‌گذاری در صنعت نیمه‌رسانا، می‌خواهد به یکی از بازیگران اصلی بازار تبدیل شود. حالا طبق گفته وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، در این کشور ۹۰ شرکت درخواست مشترکی برای ایجاد «کمیته ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۵

چین با سرمایه‌گذاری در صنعت نیمه‌رسانا، می‌خواهد به یکی از بازیگران اصلی بازار تبدیل شود. حالا طبق گفته وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، در این کشور ۹۰ شرکت درخواست مشترکی برای ایجاد «کمیته فنی ملی استانداردسازی مدار مجتمع» ثبت کرده‌اند که در میان آن‌ها شرکت‌های هواوی و شیائومی هم به چشم می‌خورند.

چین در دنیای دیجیتال پیشرفت‌های زیادی کرده و دارای چندین غول فناوری مانند هواوی و زدتی‌ای است. با این حال این کشور در زمینه صنعت نیمه‌هادی حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد و به همین دلیل تحریم‌های آمریکا ضربات سنگینی به هواوی وارد کرد. برخی شرکت‌های چینی به فناوری‌های آمریکایی دسترسی ندارند که همین موضوع مانع از تامین چیپ‌های موردنیازشان می‌شود.

در چین چندین شرکت مشغول به تولید تراشه هستند، اما اینکار را در مقیاس کوچک انجام می‌دهند یا اینکه فناوری روز را در اختیار خریداران قرار نمی‌دهند. در همین راستا همکاری گروهی می‌تواند باعث غلبه بر این مشکلات شود.

نیمه‌رسانا

هدف از شکل‌گیری این کمیته، رفع ضعف‌های این صنعت و همچنین تقویت اقدامات مربوط به استانداردسازی مدار مجتمع (IC) است. در این کنسرسیوم شرکت‌های مطرح زیادی به چشم می‌خورند که برای مثال می‌توان به هواوی، HiSilicon، شیائومی، SMIC، زدتی‌ای، «چاینا موبایل» و تنسنت اشاره کرد.

این کمیته روی تحقیق و تدوین استانداردهای زیادی تمرکز می‌کند. یکی از اهداف این کمیته، بهبود استانداردهای مربوط به ارزیابی محصولات مدار مجتمع شامل تحقیقات درباره چیپ‌های مدار مجتمع و سازماندهی استانداردها خواهد بود.

این شرکت‌های چینی همچنین می‌خواهند فناوری‌های نوظهور درباره تولید تراشه‌ها را دنبال کنند و روی استانداردسازی برخی فناوری‌ها مانند «FC-BGA» با تراکم بالا و فناوری‌های سه بعدی تمرکز داشته باشند. این کمیته درباره عملکرد، امنیت اطلاعات و قابلیت اطمینان مدار مجتمع برای کاربردهای مختلف مانند اینترنت موبایل، رایانش ابری و اینترنت اشیاء کار خواهد کرد.

به نظر می‌رسد پس از سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلاری چین در صنعت نیمه‌رسانا و همچنین تحریم‌های شدید دولت پیشین آمریکا که مانع از دسترسی شرکت‌های چینی مانند بزرگترین تراشه‌ساز چین یعنی SMIC به فناوری‌های آمریکایی شد، کمپانی‌های این کشور می‌خواهند خود را برای اقدامات احتمالی آینده آماده کنند. باید منتظر ماند و دید این کنسرسیوم می‌تواند چین را به یکی از بازیگران اصلی صنعت نیمه‌رسانا تبدیل کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

    یا خیر ? ?

مطالب پیشنهادی