ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک ۵ ماه قبل از حادثه کنگره در جریان خشونت در گروه‌ها بود، ولی اقدامی نکرد

سند فاش شده از فیسبوک نشان می‌دهد که این شرکت از اوت ۲۰۲۰، یعنی پنج ماه قبل از یورش به کنگره، در جریان ارسال مطالب خشن و تحریک آمیز در گروه‌های سیاسی بوده اما کاری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

سند فاش شده از فیسبوک نشان می‌دهد که این شرکت از اوت ۲۰۲۰، یعنی پنج ماه قبل از یورش به کنگره، در جریان ارسال مطالب خشن و تحریک آمیز در گروه‌های سیاسی بوده اما کاری نکرد است.

سند مورد بحث توسط گروهی از دانشمندان داده در فیسبوک تهیه شده است. آنها به مدیران ارشد فیسبوک هشدار دادند که اکثر گروه‌های مدنی در فیسبوک (شامل گروه‌های سیاسی)، آوردگاه پخش اطلاعات نادرست، نفرت پراکنی و تهدید به خشونت هستند. محققان فیسبوک هشدار دادند که «۷۰ درصد از ۱۰۰ گروه بزرگ مدنی به خاطر نفرت پراکنی، پخش اطلاعات غلط و آزار و اذیت اینترنتی» باید در دسته‌بندی «غیرقابل پیشنهاد» قرار گیرند.

محققان فیسبوک دریافتند که یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های سیاسی از لحاظ میزان فعالیت کاربران، «اخبار به شدت جنجالی روز را به خورد گروهی از کاربران خشن می‌داده که همواره در حال دعوت به خشونت بوده اند». محققان فیسبوک هشدار دادند که باید هر چه سریع‌تر جلوی این گفتگوها گرفته شود و راهکار مناسب برای جلوگیری از رشد سریع گروه‌ها را به مدیران ارشد پیشنهاد دادند.

بر اساس اسناد درونی فیسبوک که توسط وال استریت ژورنال بررسی شده و همچنین منابع مؤثق درون فیسبوک که با این روزنامه صحبت کرده‌اند، مدیران ارشد فیسبوک این هشدارها را با وجود تکرار نادیده گرفتند.

آنطور که در ادامه گزارش آمده، فیسبوک سرانجام تحت فشار کارمندان خود پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر تغییراتی در پلتفرم خود داد که از جمله آنها می‌توان به توقف پیشنهاد گروه‌های سیاسی به کاربران اشاره کرد. متأسفانه این محدودیت پس از اتمام انتخابات تا روز یورش به کنگره تلطیف شد. خبرگزاری BuzzFeed می‌گوید کاربران پیش از حمله به ساختمان کنگره در گروه‌های خصوصی سازمان‌دهی شده بودند و الگوریتم‌های فیسبوک به طور خودکار گروه‌های مشابه را پیشنهاد می‌دادند.

فیسبوک هفته قبل و به درخواست سیاستمداران آمریکا، سرانجام پیشنهاد دادن گروه‌های مدنی را ممنوع کرد و می‌گوید از این پس مدیران گروه‌ها را وادار به بررسی محتواهای ارسال شده توسط اعضای گروه می‌کند.

به دنبال یورش به ساختمان کنگره شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک زیر تیغ انتقادات قانونگذاران آمریکا رفتند. حدوداً یک هفته قبل بیش از ۳۰ قانونگذار خواستاراصلاح الگوریتم‌های پیشنهاد محتوا در فیسبوک، توییتر و یوتیوب شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

    واقعا چرا این موضوع یورش به کنگره بیشتر از شورش آنتیفا تو کل آمریکا مورد توجه قرار میگیره؟

    • Rayanlap
      Rayanlap | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

      قدرت رسانه

مطالب پیشنهادی