ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قدرت نمایی اگزینوس ۲۱۰۰ از نظر عملکرد و مصرف انرژی در مقابل اگزینوس ۹۹۰

براساس بنچمارک‌های انجام شده،‌ اگزینوس ۲۱۰۰ از نظر عملکرد و همچنین بهینه کردن مصرف انرژی پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به اگزینوس ۹۹۰ داشته است. کانال یوتیوب «Golden Reviewer» نتایج مربوط به بررسی پردازنده‌ گوشی‌های هوشمند پرچمدار ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

براساس بنچمارک‌های انجام شده،‌ اگزینوس ۲۱۰۰ از نظر عملکرد و همچنین بهینه کردن مصرف انرژی پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به اگزینوس ۹۹۰ داشته است.

کانال یوتیوب «Golden Reviewer» نتایج مربوط به بررسی پردازنده‌ گوشی‌های هوشمند پرچمدار ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را منتشر کرد.

نتایج بررسی‌ها نشان می دهد که هسته‌ M5 پردازنده اگزینوس ۹۹۰ موفق به کسب امتیاز ۳۰.۹۵ و هسته میانی کورتکس A76 ‌با کسب امتیاز ۲۱.۵۴، امتیاز کمتری نسبت به اگزینوس ۲۱۰۰ با امتیاز هسته کورتکس X1 با امتیاز ۳۹.۶۱ و هسته کورتکس A78‌ با امتیاز ۳۵.۷۱ کسب کرده است.

از نظر مصرف انرژی نیز هسته‌های بزرگ و میانی چیپست اگزینوس ۹۹۰ به ترتیب امتیاز ۸.۰۹  و ۱۳.۰۲ را برای عملکرد خود به ازای هر وات دریافت کرده‌اند. این در حالی است که هسته‌های بزرگ و میانی چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ امتیاز ۱۲.۳۸ و ۱۴.۴۶ را به ازای عملکرد هر وات کسب کرده‌اند که پیشرفت چشمگیری برای چیپست جدید محسوب می شود.

در نتیجه با جرات می توان گفت که سامسونگ اگزینوس ۲۱۰۰ را با عملکرد و همچنین مصرف بهینه‌تر انرژی در مقایسه با اگزینوس ۹۹۰ به بازار عرضه کرده است. به همین دلیل است که پرچمداران سری گلکسی S21 عملکرد بهتر و طول عمر بیشتری نسبت به گوشی های سری گلکسی S20 از خود نشان می دهند.

با این وجود، اگزینوس ۲۱۰۰ به عنوان قدرتمندترین چیپست بازار شناخته نمی شود و اسنپدراگون ۸۸۸ حتی از اگزینوس ۲۱۰۰ نیز از نظر عملکرد و مصرف بهینه انرژی پیشی گرفته است. می توان گفت که چیپست قدرتمند سامسونگ عملکردی بهینه تر از اسنپدراگون ۸۶۵ و کرین ۹۰۰۰ دارد، اما با فاصله نزدیکی، عقب تر از اسنپدراگون ۸۸۸ قرار دارد.

کانال یوتیوب « PBK Reviews» عملکرد اگزینوس ۲۱۰۰ و اسنپدراگون ۸۸۸ را در گوشی گلکسی S21 مقایسه کرده است.

البته باید در نظر داشت که از نظر پردازنده گرافیکی، اسنپدراگون ۸۸۸ وضعیت مناسب تری نسبت به اگزینوس ۲۱۰۰ دارد،‌ هرچند در حین تست‌ها مشخص شد که گوشی مجهز به اگزینوس ۲۱۰۰ درجه حرارت کمتری نسبت به نسخه دیگری مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

    فقط کوالکام

مطالب پیشنهادی