ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به مهم‌ترین قابلیت‌های iOS 14.5

اپل به تازگی اولین نسخه بتای iOS 14.5 و iPadOS 14.5 را منتشر کرد. این آپدیت در حال حاضر تنها در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته و کاربران برای استفاده از آن باید منتظر انتشار نسخه رسمی و ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

اپل به تازگی اولین نسخه بتای iOS 14.5 و iPadOS 14.5 را منتشر کرد. این آپدیت در حال حاضر تنها در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته و کاربران برای استفاده از آن باید منتظر انتشار نسخه رسمی و بروزرسانی جدید آن باشند.

اگرچه iOS 14.4 تغییرات چشم‌گیری نداشت اما آپدیت جدید که به زودی توسط اپل منتشر می‌شود، قابلیت‌ها و ویژگی‌های جذابی دارد. اپل در تاریخ ۱ فوریه اولین نسخه بتا را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد و انتظار می‌رود نسخه نهایی آن تا اواخر فوریه در دسترس عموم قرار گیرد. در ادامه برخی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید نسخه بتای iOS 14.5 را با هم مرور خواهیم کرد.

باز کردن قفل آیفون با استفاده از اپل واچ

با وجود بیماری همه‌گیر کرونا بسیاری از افراد مجبور به استفاده از ماسک هستند. با این وجود اپل روند باز کردن قفل آیفون را در هنگام ماسک زدن ساده‌تر کرده. ویژگی جدیدی در iOS 14.5 وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید از یک اپل واچ برای باز کردن قفل آیفون خود استفاده کنید. البته این اپل واچ که قرار است از آن به عنوان یک روش احراز هویت استفاده شود باید توسط آیفون شناخته شده و قفل نباشد.

این قابلیت به این معناست که با فعال‌سازی این ویژگی، برای باز کردن قفل آیفون نیازی به برداشتن ماسک یا وارد کردن رمز عبور نیست. برای استفاده از این ویژگی، آیفون به سیستم عامل iOS 14.5 و اپل واچ به سیستم عامل watchOS 7.4 نیاز دارد. با وارد شدن به قسمت «Face ID & Passcode» که در بخش «تنظیمات» آیفون قرار دارد، می‌توانید نسبت به فعالسازی قابلیت «باز کردن قفل با اپل واچ» اقدام کنید.

اپل واچ را برای باز کردن قفل آیفون می‌توان با Face ID هماهنگ کرد، اما برای تایید خرید‌های «اپ‌استور» یا «اپل‌پی» همچنان نیاز به اسکن چهره از طریق Face ID یا وارد کردن رمز عبور است.

پشتیبانی از دو سیم کارت 5G

پیش از این باید به این نکته اشاره کرد که مدل‌های آیفون 12 از دو سیم کارت استفاده می‌کنند. حالا با وجود iOS 14.5 پشتیبانی از دو سیم کارت 5G به این مدل از گوشی‌های اضافه خواهد شد.

تا پیش از این حالت دو سیم کارته به جز چین محدود به LTE بود، اما iOS 14.5 به کاربرانی که از دو سیم کارت در گوشی خود پشتیبانی می‌کنند سرعت بسیار زیاد شبکه 5G را برای هر دو خط آن‌ها فعال می‌کند.

تنظیمات هشدارهای اضطراری

با وجود این آپدیت، گزینه‌ جدیدی تحت عنوان Always Deliver به هشدارهای اضطراری آیفون اضافه شده که باعث می‌شود این هشدارها در هنگام بی‌صدا بودن گوشی‌ هم اعلام شوند. تا پیش از این در صورت بی‌صدا بودن آیفون، هشدارهای اضطراری هم بدون صدا اعلام می‌شدند اما با فعال کردن این گزینه صدای این هشدارها همچنان پخش خواهد شد.

تغییرات اپلیکیشن News

اپلیکیشن خبرخوان News اپل هم در این بروزرسانی شاهد چند تغییر بوده. علاوه بر وجود برگه جستجو جدید در این اپلیکیشن، قسمت جدیدی تحت عنوان «برای شما» به News+ اضافه شده و دسترسی به برگه‌های آن ساده‌تر شده است.

 

تغییرات اپلیکیشن Reminders

این بروزرسانی تغییراتی برای اپلیکیشن Reminders هم در نظر گرفته. اضافه شدن گزینه‌ی مرتب‌ سازی لیست‌ یادآوری‌ها بر اساس تاریخ سررسید، تاریخ ایجاد، اولویت و عنوان و وجود گزینه‌ای برای چاپ لیست یادآوری از مهم‌ترین تغییرات این اپلیکیشن در آپدیت iOS 14.5 است.

 

فعال سازی AirPlay 2 برای Apple Fitness+

iOS 14.5 پشتیبانی از «ایر پلی 2» برای «اپل فیتنس» را فعال می‌کند و به کاربران این اپلیکیشن اجازه می‌دهد تا تمرینات خود را در صفحه نمایش تلویزیون انجام دهند.

با این ویژگی کاربران می‌توانند تمرین‌های خود را در یک صفحه بزرگتر انجام دهند اما برخی از معیارهای اپل بر روی صفحه نمایش تلویزیون نمایش داده نمی‌شوند. حلقه‌های فعالیت، زمان تمرین باقیمانده، میزان کالری و کالری سوخته شده از جمله معیارهای هستند که تنها بر روی آیفون قابل مشاهده هستند.

پشتیبانی از کنترلرهای نسل‌ نهم

یکی از موارد مهم iOS 14.5 که می‌تواند برای گیمرها جذاب و مهم باشد پشتیبانی این نسخه از جدیدترین کنترلرهای «Dual Sense پلی استیشن 5» و «کنترلرهای سری ایکس ایکس‌باکس» است.

در واقع با استفاده از این قابلیت می‌توانید کنترلرهای کنسول‌های نسل نهم را به آیفون خود متصل کرده و بازی‌های آیفون را با استفاده از آن‌ها انجام دهید.

پشتیبانی از خانواده کارت اپل

در بروزرسانی iOS 14.5 اپل ویژگی جدیدی را به آیفون اضافه می‌کند و به چندین شخص اجازه می‌دهد تا از یک حساب اپل کارت استفاده کنند. با این وجود اعضای یک خانواده می‌توانند از یک کارت مشترک استفاده کنند.

دارنده اصلی حساب اپل کارت می‌تواند اعضای خانواده را برای استفاده از این حساب دعوت کند و هزینه‌های خانواده را در اپلیکیشن Wallet مشاهده کند. همچنین قابلیت تعیین کردن محدودیت‌های هزینه باعث شده تا تمام اعضای خانواده از جمله کودکان بتوانند از آن استفاده کنند.

شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها

اپل در iOS 14.5 یک ویژگی مهم برای حفظ حریم خصوصی کاربران خود قرار داده است. این ویژگی که از آن به عنوان «شفافیت ردیابی برنامه» یاد می‌شود، اپلیکیشن‌هایی که قصد ردیابی فعالیت‌ و داده‌های کاربر را دارند را به کاربر اطلاع می‌دهد. در واقع با این وجود، اپلیکیشن‌ها برای ردیابی اطلاعات کاربران، باید از آن‌ها اجازه بگیرند.

تغییرات این بروزرسانی بسیار زیاد بوده و چند ویژگی کوچکتر از جمله «تغییرات جزئی در محیط کاربری سیری» و «تغییرات صدا و رنگ اپلیکیشن Find My» نیز با بروزرسانی iOS 14.5 به آیفون شما اضافه خواهد شد. اپل تاکنون برای انتشار نسخه نهایی این آپدیت زمان دقیقی اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود که این نسخه تا اواخر فوریه در دسترس تمام کاربران قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عليرضا
    عليرضا | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

    مشکل اپل با دلیوری اس ام اس چیه؟!!

مطالب پیشنهادی