ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا عکس‌های گرفته شده از ماه با گلکسی S21 اولترا دستکاری شده‌اند؟

پرچمدار قدرتمند گلکسی S21 اولترا سامسونگ با بهره‌مندی از دوربین‌های تله فوتو با بزرگنمایی ۳ و ۱۰ برابری و ویژگی «Zoom Lock» برای گرفتن تصاویر واضح از سوژه‌های دور گزینه مناسبی است. با این وجود برخی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۰

پرچمدار قدرتمند گلکسی S21 اولترا سامسونگ با بهره‌مندی از دوربین‌های تله فوتو با بزرگنمایی ۳ و ۱۰ برابری و ویژگی «Zoom Lock» برای گرفتن تصاویر واضح از سوژه‌های دور گزینه مناسبی است. با این وجود برخی کاربران و کارشناسان درباره توانایی دوربین‌های این گوشی هوشمند در عکاسی تردید دارند و ادعا می‌کنند سامسونگ با کمک ترفند‌های هوش مصنوعی تصاویر گرفته شده از ماه را دستکاری کرده و به واقعیت نزدیک نیستند.

حدود دو سال قبل نیز همین موضوع در مورد تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی هواوی P30 پرو مطرح شده بود. «ریموند وونگ» از متخصصان وب‌سایت «InputMag» موضوع را به صورت جدی دنبال کرد و تصمیم گرفت از کارشناسان دیگری نیز کمک بگیرد تا قضیه شفاف شود.

مایکل فیشر با نام مستعار «MrMobile»، «دنی وینجت»، «دیو لی» با نام مستعار «Dave2D»، «مکس وینباخ» و «برایان تانگ» این موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

دیو لی پس از بررسی عکس‌ها اعلام کرد که احتمالا عکس‌های گرفته شده دستکاری شده‌اند و واقعی به نظر نمی‌رسند. وی همچنین اضافه کرد که اگر تصاویر واقعی نباشند، احتمالا روش سامسونگ در تهیه آنها از روش هواوی بهتر بوده است.

مایکل فیشر برای بررسی موضوع از یک توپ پینگ پونگ استفاده کرد و آن را در پس زمینه مشکی قرار داد تا ببیند آیا دوربین گلکسی S21 اولترا بافتی به سطح توپ اضافه می‌کند یا خیر. وی همچنین یک حبه سیر را مقابل دوربین گوشی مذکور قرار داد و با بزرگنمایی ۱۰۰ برابری از آن چندین عکس گرفت. آزمایش‌های وی نشان می‌دهد که گلکسی S21 اولترا با افزودن بافت، این اشیاء را به ماه تبدیل نمی‌کند.

عکس گرفته شده از ماه با گوشی سامسونگ
عکس گرفته شده از ماه با گوشی سامسونگ

مکس وینباخ نیز بررسی‌هایی روی APK دوربین گلکسی S21 اولترا انجام داد، اما متوجه دستکاری خاصی نشد. برایان تانگ نیز همین نظر را داشت و اعلام کرد که دوربین گوشی سامسونگ بافتی به سطح ماه اضافه نمی‌کند، هرچند ممکن است هوش مصنوعی برخی قسمت‌های خالی در تصویر ماه را تا حدی تصحیح کند.

عکس گرفته شده از ماه با دوربین سونی
عکس گرفته شده از ماه با دوربین سونی

بررسی کنندگان در ادامه از دوربین ۴۸۰۰ دلاری سونی A7R III برای عکاسی از ماه کمک گرفتند تا عکس‌های گرفته شده با گوشی سامسونگ را با عکس‌های دوربین سونی مقایسه کنند.

وونگ تصمیم گرفت با دوربین بدون آینه سونی ASR III و با کمک لنز 2000-600 میلی متری 2000 دلاری از ماه تصویربرداری کند و خطوط و بافت‌های عکس‌های گرفته شده با یکدیگر مقایسه کند. حتی پس از حذف لنز و روشن کردن تصویر با Adobe Lightroom، تصاویر گرفته شده با گلکسی S21 اولترا بهتر بود.

در نهایت مشخص شد که پردازش نرم افزاری زیادی روی تصاویر گرفته شده با گوشی سامسونگ انجام می‌شود و به همین دلیل، گلکسی S21 اولترا عکس‌های بهتری هم در روز و هم در شب نسبت به دوربین بدون آینه سونی که سه برابر قیمت دارد، از ماه می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mahdi_Alizadeh
    Mahdi_Alizadeh | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

    واقعا دمش گرم، بعد از سال ها مقاومت و بدگویی از سامسونگ چند وقته که بهش ایمان آوردم.

مطالب پیشنهادی