ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک یوتیوبر با تغییر برد آیپاد قدیمی موفق به اجرای اسپاتیفای روی آن شد

آیپادها طرفداران خاص خود را دارند هرچند که در عصر مدرن جریان موسیقی تقریبا فراموش شده‌اند. حالا فردی به نام «گای دوپونت» با اعمال تغییراتی روی آیپاد خود، توانست آن را به یک پخش کننده‌ی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۵

آیپادها طرفداران خاص خود را دارند هرچند که در عصر مدرن جریان موسیقی تقریبا فراموش شده‌اند. حالا فردی به نام «گای دوپونت» با اعمال تغییراتی روی آیپاد خود، توانست آن را به یک پخش کننده‌ی موسیقی از اسپاتیفای تبدیل کند. همین مسئله می‌تواند موجب شکل گرفتن نوعی جنبش در جهت استفاده مجدد از آیپادها شود.

دوپونت نام این آیپاد مدرن شده را sPot گذاشت. آیپادهای قدیمی از یک سمت کمبودهای زیادی از جمله عدم اتصال به اینترنت داشتند و از طرفی دیگر با ظهور سرویس‌های محبوبی مانند اسپاتیفای میزان تقاضای کاربران از این دستگاه‌ها کاهش پیدا کرد.

دوپونت با استفاده از برد «رزبری پای» امکان اتصال به اینترنت را برای این آیپاد فراهم کرد و موفق شد برخی از قابلیت‌های دنیای مدرن مانند پخش از اسپاتیفای، صدای بلوتوث و جستجو را به آن‌ اضافه کند. همچنین این دستگاه در ادامه به نوعی رابط کاربری اختصاصی و صدای بلوتوث مجهز شد.

برای تامین انرژی برد رزبری قرار داده شده در sPot نیاز به باتری بزرگتری بود. بنابراین او علاوه بر تعویض LCD دستگاه یک باتری قابل شارژ ۱۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بر روی آن قرار داد.

دوپونت در ادامه توانست با نوشتن نوعی کد برنامه‌نویسی پایتون رابط چرخ اسکرول را حفظ کند و حتی موفق به بهبود آن شد. حالا این رابط علاوه بر کلیک شدن، بازخورد لمسی را هم پشتیبانی می‌کند. در واقع با فشار مستقیم انگشت بر روی دکمه، دستورات متفاوتی اجرا خواهد شد.

با اینکه جک هدفون هنوز هم بر روی دستگاه دیده می‌شود، اما به لطف خروجی صدای بلوتوث دیگر کاربردی ندارد. همچنین با توجه به مدرن شدن این آیپاد و در جهت شارژ راحت‌تر آن، از پورت Micro USB با ۳۰ پین استفاده شده است.

دوپونت روش و تمام کد مورد نیاز برای انجام این کار را در Github به اشتراک گذاشته است. با توجه به مواردی که از طرف سازنده sPot عنوان شد، می‌توان نتیجه گرفت این گجت خلاقانه بدون احتساب قیمت خود آیپاد با هزینه‌ای حدود ۱۰۰ دلار ساخته می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MHNLEGEND
    MHNLEGEND | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

    ارزش اقتصادی نداره

مطالب پیشنهادی