ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در آستانه تغییرات حریم خصوصی اپل، فیسبوک از مزایای تبلیغات برای کاربران می‌گوید

اوایل این هفته و دقیقا پیش از تغییر سیاست‌های حریم خصوصی اپل، فیسبوک اعلام کرد قصد دارد اعلان‌هایی را برای کاربران آیفون در سرتاسر جهان در مورد نحوه استفاده از داده‌ها برای ارائه تبلیغات شخصی ارسال ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۱:۵۰

اوایل این هفته و دقیقا پیش از تغییر سیاست‌های حریم خصوصی اپل، فیسبوک اعلام کرد قصد دارد اعلان‌هایی را برای کاربران آیفون در سرتاسر جهان در مورد نحوه استفاده از داده‌ها برای ارائه تبلیغات شخصی ارسال کند. همچنین فیسبوک در این اعلان، از آن‌ها می‌خواهد که کنترل نحوه استفاده اپلیکیشین‌های خود را در اختیار فیسبوک بگذارند.

فیسبوک پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد از اپل به علت «سوءاستفاده از قدرت در بازار تلفن‌های هوشمند به منظور وادار کردن توسعه‌دهندگان اپلیکیشن به تبعیت از قوانین اپ استور» شکایت کند. براساس گزارش رویترز، فیسبوک به دلیل آسیب‌های احتمالی که ممکن است به‌روزرسانی‌های جدید حریم خصوصی اپل به تجارت تبلیغات این کمپانی وارد کند، اعلان‌ها را پیش از اپل ارائه‌ ‌می‌کند.

این اعلان جدید به صورت یک صفحه‌ی نمایش تمام صفحه برای کاربر ظاهر می‌شود و کاربران فیسبوک و اینستاگرام را ترغیب می‌کند تا کنترل نحوه استفاده خود از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را به فیسبوک واگذار کنند. همچنین فیسبوک از کاربران می‌خواهد که «از مشاغلی که برای دسترسی به مشتری به تبلیغات اعتماد می‌کنند» پشتیبانی کنند.

به نظر می‌رسد فیسبوک با این اعلان جدید قصد دارد به کاربرانش که از آیفون استفاده می‌کنند هشدار دهد که این اقدام از سوی اپل می‌تواند ضرر زیادی به مشاغل کوچکی که به تبلیغات روی پلتفرم نیاز دارند، بزند.

اختلاف اپل و فیسبوک بر سر حریم خصوصی به چندین سال پیش برمی‌گردد. فیسبوک حتی اختلاف خود با اپل را وارد روزنامه هم کرد و پس از آن «مارک زاکربرگ» و «تیم کوک» دو مدیر عامل این کمپانی‌ها مجموعه‌ای از اظهارات علنی را علیه مدل‌های تجاری شرکت دیگر بیان کردند.

در حال حاضر مشخص نیست که اعلان‌های برنامه‌ریزی شده توسط فیسبوک دقیقا چه زمانی بر روی این پلتفرم‌ها نمایش داده شود. با این وجود انتظار می‌رود اپل به زودی اعلانات مربوط به حریم خصوصی خود را ارائه‌ کند. اپل به تازگی اظهار داشت که این اعلان‌ها در آینده برای اکثر مدل‌های آیفون ظاهر می‌شوند و به کاربر اطلاع می‌دهند که فیسبوک در حال استفاده از برخی داده‌های آن‌هاست.

در اینجا از کاربران سوال می‌شود که آیا مایل است برخی داده‌هایش را با فیسبوک به اشتراک بگذارد یا خیر. طبیعتاً پاسخ بسیاری از کاربران به این سوال، منفی خواهد بود و این مسئله به شدت کسب‌وکار تبلیغات فیسبوک را با خطر مواجه کرده است. باید برای دیدن واکنش فیسبوک نسبت به این تهدید چیست و چه برنامه‌ای برای آن دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Uncle_STULIN
    Uncle_STULIN | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

    چرا این زاکربرگ هر روز شاکی تر میشه ؟ بدهکار بود الان طلبکار شده

مطالب پیشنهادی