ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماینرهای بیت کوین در ماه گذشته بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد داشتند

ماینرهای بیت کوین پس از چندین سال دوباره به درآمد میلیارد دلاری دست پیدا کردند. درآمد این افراد در ژانویه ۲۰۲۱ به ۱.۰۹ میلیارد دلار رسید. درآمد ماینرهای بیت کوین در ژانویه ۲۰۲۱ بالاترین حد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

ماینرهای بیت کوین پس از چندین سال دوباره به درآمد میلیارد دلاری دست پیدا کردند. درآمد این افراد در ژانویه ۲۰۲۱ به ۱.۰۹ میلیارد دلار رسید.

درآمد ماینرهای بیت کوین در ژانویه ۲۰۲۱ بالاترین حد از دسامبر ۲۰۱۷ محسوب می‌شود و البته پس از سال ۲۰۱۸ این درآمد به چنین رقمی رسیده است. در ژانویه ۲۰۱۸ ماینرها درآمدی برابر ۱.۰۲ میلیارد دلار داشتند که اختلاف نسبتا کمی با درآمد آن‌ها در ماه گذشته میلادی دارد.

با وجود درآمد میلیارد دلاری ماینرهای بیت کوین در ژانویه ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱، آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند به رکورد بالاترین درآمد ماهانه خود دست پیدا کنند. درآمد ماینرها در دسامبر ۲۰۱۷ به ۱.۲۵ میلیارد دلار رسید. در آن زمان قیمت بیت کوین رکوردشکنی کرد، البته در سال ۲۰۲۰ چندین بار این رکورد شکسته شد.

از درآمد بیش از ۱ میلیارد دلاری ماینرهای بیت کوین در ماه گذشته میلادی، ۹۷۷ میلیون دلار آن مربوط به سوبسید بلوک شبکه می‌شود. این سوبسید پس از اینکه قیمت بیت کوین از ۳۰ هزار دلار عبور کرد و به ۴۲ هزار دلار رسید، افزایش چشمگیری را تجربه کرد.

ماینرهای بیت کوین

هزینه استخراج بیت کوین نسبت به گذشته افزایش داشته چرا که افراد زیادی به دنبال خرید «مدارهای مجتمع با کاربرد خاص» یا «ASIC» برای ماینینگ هستند. در این میان دستگاه‌های AntMiner S19 Pro و AntMiner S19 شرکت «Bitmain» موردتوجه ماینرها قرار دارند.

کمبود تجهیزات و همچنین افزایش قیمت بیت کوین باعث شده درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین به ازای هر تراهش بر ثانیه قدرت محاسباتی، به ۰.۲۵ دلار برسد که بیشترین میزان از اواسط سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود.

قیمت بیت کوین در ماه‌های گذشته افزایش چشمگیری را تجربه کرده و البته پس از عبور از مرز ۴۰ هزار دلار، حالا در محدوده ۳۴ هزار دلار قرار دارد. قیمت این رمزارز حتی چند روز پیش به کمتر از ۳۰ هزار دلار هم رسید اما توانست ارزش خود را افزایش دهد. در افزایش ارزش این رمزارز مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک هم نقش داشته است.

ایلان ماسک که با افزودن بیت کوین به نمایه حساب توییترش باعث افزایش قیمت این رمزارز شده بوده، اخیرا در مصاحبه‌ای خود را حامی آن اعلام کرده و گفته در آینده سیستم‌های مالی آن را می‌پذیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی