ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ گوشی هوشمند با دوربین پاپ آپ چرخشی توسعه می‌دهد

سامسونگ اواسط ۲۰۲۰ یک پتنت با عنوان «دستگاه الکترونیکی با ماژول دوربین» را به «سازمان جهانی مالکیت فکری» (WIPO) ارائه کرده که در تاریخ ۲۵ دی (۱۴ ژانویه) تایید شده است. این پتنت یک ماژول ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سامسونگ اواسط ۲۰۲۰ یک پتنت با عنوان «دستگاه الکترونیکی با ماژول دوربین» را به «سازمان جهانی مالکیت فکری» (WIPO) ارائه کرده که در تاریخ ۲۵ دی (۱۴ ژانویه) تایید شده است. این پتنت یک ماژول دوربین پاپ آپ چرخشی را به نمایش می‌گذارد.

تا پیش از اینکه اکثر گوشی‌های هوشمند به حفره درون نمایشگر برای میزبانی دوربین سلفی مجهز شوند، چندین گوشی با دوربین پاپ آپ در بازار وجود داشتند. البته در این میان نباید برش نمایشگر یا ناچ را هم فراموش کنیم. با این وجود سامسونگ محصولی با دوربین پاپ آپ عرضه نکرد و تنها موبایل گلکسی A80 با دوربین چرخان وارد بازار جهانی شد.

حالا پتنت جدید کره‌ای‌ها، ماژول دوربین پاپ آپ قابل چرخش را نشان می‌دهد. طبق اسناد موجود، این ماژول می‌تواند حداقل سه دوربین را در خود جای دهد و در حالت عادی، تمام سنسورهای دوربین رو به عقب خواهند بود.

این ماژول استوانه‌ای برای حالت سلفی و تماس‌های ویدیویی می‌چرخد تا رو به جلو قرار بگیرد. با بیرون آمدن این سنسور از بدنه‌ موبایل، یکی از سنسورها در بالای گوشی قرار می‌گیرد تا به عنوان دوربین سلفی مورد استفاده قرار بگیرد. در اسناد مربوط به این پتنت همچنین به گزینه‌ای برای استفاده از سنسور دوم با بالا بردن بیشتر ماژول هم اشاره شده است.

این سیستم علاوه بر یک موتور، دو چرخ دنده و یک شفت دارد و شامل یک قاب متحرک هم می‌شود که با بالا آمدن ماژول دوربین، تبدیل به فضای خالی می‌شود. این قاب متحرک از یک برد مدار چاپی انعطاف‌پذیر بهره می‌برد.

سیستم مدنظر سامسونگ پیچیده به نظر می‌رسد و وجود قطعات زیاد، می‌تواند برای کاربران مشکل‌ساز باشد. همچنین سقوط کردن یا ضربه خوردن موبایل هم می‌تواند مشکلات مخصوص به خود را ایجاد کند. با وجود تمام این موارد، ثبت پتنت به معنای ورود حتمی یک ایده به دنیای واقعی نیست و شاید سامسونگ هیچ‌گاه گوشی با این فناوری تولید نکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

    یک موتور کم بوده سامسونگ از یک موتور دیگه همزمان استفاده کرده .
    آخه وقتی میشه یک پاپ آپ ساده درست کرد مانند گوشی پوکو شیائومی چرا احتمال خرابی گوشی رو با استفاده از چند موتور بیشتر میکنه .
    به نظرم گوشی A82 با این دوربین معرفی میشه . ?

مطالب پیشنهادی