ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس رایانش کوانتومی ابری مایکروسافت به شکل آزمایشی در دسترس عموم قرار گرفت

مایکروسافت سرویس Azure Quantum را به صورت آزمایشی در دسترس عموم قرار داد و گامی در مسیر تجاری‌سازی رایانش کوانتومی برداشت. Azure Quantum شامل کامپیوترهای کوانتومی ساخت شرکت‌هایی همچون Honeywell و IonQ است. این کامپیوترها ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

مایکروسافت سرویس Azure Quantum را به صورت آزمایشی در دسترس عموم قرار داد و گامی در مسیر تجاری‌سازی رایانش کوانتومی برداشت.

Azure Quantum شامل کامپیوترهای کوانتومی ساخت شرکت‌هایی همچون Honeywell و IonQ است. این کامپیوترها از طرحی به نام به دام انداختن یونی (ion trap) استفاده می‌کنند که در آن از اتم‌های باردار به عنوان کیوبیت استفاده می‌شوند. مایکروسافت می‌خواهد طرح دیگری از شرکت Quantum Circuits را به سرویس خود اضافه کند که کیوبیت‌های آن مدارهای الکتریکی فوق العاده خنک هستند.

مایکروسافت قصد دارد در نهایت کامپیوترهای کوانتومی ساخت خود را به سرویس Azure Quantum اضافه کند. این سیستم‌ها از رویکردی به نام کیوبیت‌های توپولوژیکی (topological qubits) استفاده می‌کنند که به گفته مایکروسافت از کیوبیت‌های پایدارتر برخوردار بوده و ادامه پردازش برای مدت زمان طولانی‌تر را امکان پذیر می‌کنند.

محفظه یونی، مغزهای کامپیوتر کوانتومی Honeywell را در خود جای می‌دهد.

عرضه عمومی Azure Quantum تلاشی در راستای تجاری‌سازی رایانش کوانتومی است و انجام محاسباتی را ممکن می‌کند که از عهده سیستم‌های سنتی خارج هستند. BMW و ایرباس از جمله شرکت‌هایی هستند که بکارگیری کامپیوترهای کوانتومی را به شکل محدود آغاز کرده‌اند.

با اینکه هنوز سالها تا بکارگیری گسترده از کامپیوترهای کوانتومی فاصله است، آزمایش آنها برای مصارف تجاری شروع شده است. برای مثال شرکت BMW از کامپیوترهای کوانتومی برای پیدا کردن بهترین تأمین کنندگان قطعات خودرو و بهینه‌ترین مکان برای احداث ایستگاه‌های شارژ اتومبیل برقی استفاده می‌کند. همچنین این سیستم‌ها برای طراحی فرآیندهای شیمیایی، داروها و مواد جدید بکار گرفته می‌شوند.

مایکروسافت همچنین سرگرم توسعه نوعی کنترلر چیپ به نام Gooseberry با توانایی مدیریت هزاران کیوبیت است که دستاوردی مهم در پیشرفت کامپیوترهای کوانتومی خواهد بود. برای مقایسه، اکثر سیستم‌های کنونی در بالاترین مشخصات تنها چند ده کیوبیت دارند، این درحالیست که برای حل برخی از بزرگترین چالش‌های رایانش کوانتومی به میلیون‌ها کیوبیت نیاز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی