ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هیوندای اولین فرودگاه هواپیماهای عمودپرواز برقی را در انگلستان می‌سازد

هیوندای با همکاری دولت انگلستان اولین فرودگاه اختصاصی هواپیماهای عمود پرواز برقی (eVTOL) و پهپادها را سال جاری میلادی در شهر کاونتری افتتاح می‌کند. در حال حاضر تاکسی‌های عمودپرواز به بهره‌برداری تجاری نرسیده‌اند، بنابراین مسافران ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

هیوندای با همکاری دولت انگلستان اولین فرودگاه اختصاصی هواپیماهای عمود پرواز برقی (eVTOL) و پهپادها را سال جاری میلادی در شهر کاونتری افتتاح می‌کند.

در حال حاضر تاکسی‌های عمودپرواز به بهره‌برداری تجاری نرسیده‌اند، بنابراین مسافران در خوشبینانه‌ترین حالت از سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ از این فرودگاه جابجا خواهند شد. هر چند که هیوندای تاریخ شروع بهره‌برداری را ۲۰۲۸ تخمین زده است. فرودگاه مورد بحث توسط شرکت Urban Air Port در نزدیکی اتوبان A444 شهر کاونتری در غرب انگلستان ساخته خواهد شد.

محل فرود و برخاست هواپیماها قابلیت پایین و بالا آمدن داشته و ۴۰ متر قطر دارد که بسیار بزرگتر از هلی‌پدهاست، به همین دلیل در صورت لزوم برای فرود هلیکوپتر نیز مناسب خواهد بود. زیر محل فرود به شکل یک مخروط ساخته شده و داخل آن رستوران و استراحتگاه و در اطراف آن پارکینگ و احتمالاً تجهیزات تعمیر و نگهداری پهپادها قرار گرفته است.

اما ضرورت ساخت پلتفرم آسانسوری چیست؟ پهپادهای باربری و هواپیماهای عمودپرواز می‌توانند تقریباً روی هر زمین صافی فرود آمده و از روی آن بلند شوند. UAP احتمالاً با بالا آوردن محل فرود هواپیما می‌خواهد از هجوم مسافران به سمت پهپادهای در حال فرود جلوگیری کرده و ایمنی را ارتقاء دهد، ضمناً همانطور که پیشتر اشاره شد زیر پلتفرم فرود اتاقک هایی برای استراحت، صرف غذا و غیره در نظر گرفته شده است. UAP و هیوندای برای ساخت این فرودگاه از دولت انگلستان ۱.۲ میلیون پوند (۱.۶۴ میلیون دلار) بودجه گرفته‌اند و آن را اواخر سال جاری میلادی افتتاح خواهند کرد.

UAP می‌گوید پلتفرم فرود ماژولار بوده و می‌توان آن را به مناطق دور افتاده آفریقا برد و سفرهای هوایی را ارائه کرد. این شرکت برای نمایش مازولار بودن پلتفرم خود انیمیشن زیر را منتشر کرده که نحوه برپایی سریع یک فرودگاه در رواندا را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی