ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کانن و نیکون از دوربین‌های 8K خود برای رقابت با آلفا ۱ سونی رونمایی می‌کنند

سونی به تازگی از دوربین پرچمدار و بدون آینه خود یعنی آلفا ۱ (Alpha 1) رونمایی کرد و حالا شایعات حاکی از آن است که کانن و نیکون به زودی رقبای قدرتمندی برای این دوربین به بازار ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۵

سونی به تازگی از دوربین پرچمدار و بدون آینه خود یعنی آلفا ۱ (Alpha 1) رونمایی کرد و حالا شایعات حاکی از آن است که کانن و نیکون به زودی رقبای قدرتمندی برای این دوربین به بازار عرضه می‌کنند.

کانن ممکن است در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ دوربین EOS R1 که مشابه بهتری از EOS R5 است را معرفی کند. با توجه به اینکه بازی‌های المپیک توکیو از ۲۳ ژوئیه آغاز می‌شود و ممکن است با تاخیر مجدد همراه شود، به نظر می‌رسد این کمپانی برای معرفی این دوربین عجله‌ای نداشته باشد.

از طرفی دیگر بنا به گفته «تام هوگان» از تیم نیکون، رقیب احتمالی این کمپانی برای دوربین آلفا ۱ سونی اواخر بهار یا اوایل تابستان معرفی خواهد شد. در حالی که هیچ نامی برای این دوربین اعلام نشده، هوگان به برخی از مشخصات این دوربین اشاره‌ای داشته.

این دوربین با استفاده از سنسورهای ۴۵.۷ مگاپیکسلی دوربین Z7 II، از قابلیت ضبط ویدیو 8K برخوردار خواهد بود. علاوه بر طراحی جدید بدنه، نرخ عکاسی پیاپی این دوربین از مدل Z7 II که از نرخ ۱۰ فریم بر ثانیه برخوردار بود، بیشتر خواهد بود.

هرچند این مدل هزینه بیشتری از Z7 II خواهد داشت اما احتمالا قیمت آن با دوربین آلفا ۱ سونی (۶۵۰۰ دلار) متفاوت خواهد بود. طبق گفته هوگان، این دوربین برای مقایسه با سونی A1 هدف‌گذاری نشده اما به نوعی می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به آن دوربین داشته باشد. با توجه به نقاط قوت سنتی نیکون، می‌توان این موضوع را تایید کرد.

دوربین آلفا ۱ سونی که به تازگی توسط این کمپانی رونمایی شد، به لطف سنسور ۵۰ مگاپیکسلی Exmor RS و پردازنده قدرتمند Bionz XR، قادر به عکسبرداری با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و فیلمبرداری 8K/30 یا 4K/120 است. این دوربین همچنین می‌تواند با رزولوشن 8K و با عمق رنگ ۱۰ بیت و نمونه‌برداری رنگی 4:2:0 با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

پاسخ این دو شرکت به عنوان غول‌های صنعت دوربین به سونی کاملا قابل انتظار بود و احتمالا تا پیش از معرفی دوربین سونی، در حال تولید پرچمداران بدون آینه خود بوده‌اند. ویروس همه‌گیر کرونا و تردیدها در مورد زمان برگزاری المپیک توکیو دو عاملی هستند که می‌توانند بر روی معرفی این دوربین‌ها تاثیرگذار باشند. به صورت کلی شرکت‌های بزرگ محصولات خود را درست مانند معرفی آلفا ۱ توسط سونی در ماه‌های اولیه سال المپیک معرفی می‌کنند، اما به نظر می‌رسد کانن و نیکون دوربین‌های پرچمدار جدید خود را تا آخر بهار یا اوایل تابستان رونمایی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی