ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل به دلیل تبعیض جنسیتی و نادیده گرفتن حقوق زنان ۳.۸ میلیون دلار جریمه می‌شود

گوگل به اتهام تبعیض جنسیتی و نادیده گرفتن حقوق زنان مجبور است ۳.۸ میلیون دلار جریمه پرداخت کند. گوگل تا ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ فرصت دارد به وضعیت نیروی کار خود سر و سامان دهد. ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

گوگل به اتهام تبعیض جنسیتی و نادیده گرفتن حقوق زنان مجبور است ۳.۸ میلیون دلار جریمه پرداخت کند. گوگل تا ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ فرصت دارد به وضعیت نیروی کار خود سر و سامان دهد.

براساس اعلام وزارت کار ایالات متحده، گوگل به مهندسین زن حقوق و دستمزد کمتری نسبت به همتایان مردی که در همان رده شغلی و با همان شرایط مشغول فعالیت هستند، پرداخت می‌کند. همچنین از نیروهای زن با وجود توانمندی و شایستگی لازم، برای تصدی مسئولیت‌های مدیریتی استفاده نمی‌کند.

این شرکت حتی در پروسه‌های استخدام، رویکردهایی را در پیش می‌گیرد که به ضرر زنان و متقاضیانی است که از کشورهای آسیایی درخواست کار می‌دهند. رفتارهای تبعیض آمیز گوگل باعث شده این شرکت مجبور به پرداخت جریمه نقدی شود.

«دپارتمان کار و برنامه‌های انطباق قراردادهای فدرال» (OFCCP) این موضوع را از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ در دفاتر مختلف گوگل در مانتین ویو، کالیفرنیا، سیاتل، واشنگتن و کرکلند کارولینای شمالی مورد بررسی قرار داده است.

نکته جالب توجه این است که زنان شاغل در گوگل با وجود تبعیض‌های جنسیتی عموما به وزارت کار مراجعه نمی‌کنند تا نسبت به حقوق از دست رفته خود شکایت کنند. در بخش مهندسی گوگل، حدود ۲۵۶۵ مهندس زن مشغول فعالیت هستند که براساس تصمیم گرفته شده از سوی وزارت کار گوگل باید ۱.۳۵ میلیون دلار به آنها پرداخت کند. به علاوه جریمه‌ای ۱.۲۳ میلیون دلاری نیز باید به زن‌ها و متقاضیان استخدام از کشورهای آسیایی به دلیل تبعیض‌های گوگل پرداخت شود.

«جین سهر» مدیر دفتر برنامه انطباق قراردادهای فدرال خاطرنشان کرد: «صرف نظر از مسائل کاری یا تعداد نیروی استخدامی در شرکت‌ها،‌ همه ما متعهد هستیم قوانین اولیه استخدام نیروی انسانی را بدون تبعیض و برمبنای عدالت رعایت کنیم.»

گوگل موافقت کرده است که علاوه بر جریمه‌های در نظر گرفته شده، حداقل ۱.۲۵ میلیون دلار دیگر نیز برای تعدیل حقوق و دستمزدها در نظر بگیرد.

طبق توافق نامه، گوگل قرار است تا ۲۷ فروردین (۱۶ آوریل) اطلاعیه‌هایی را برای افراد واجد شرایط دریافت دستمزد اضافی ارسال کند. دریافت کنندگان اطلاعیه نیز یک ماه فرصت دارند تا برای دریافت پول به گوگل پاسخ بدهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی