ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سوپر اسپرت چینی در آستانه تولید؛ محصول مشترک فاو و یک شرکت ایتالیایی

یک استارتاپ مهندسی و طراحی چینی که Silk EV نامیده می‌شود، دفتر مرکزی‌اش در کمپانی Motor Valley در ایتالیا واقع شده است و برنامه تولید یک هایپر کار الکتریکی را در سر دارد. همچنین این ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

یک استارتاپ مهندسی و طراحی چینی که Silk EV نامیده می‌شود، دفتر مرکزی‌اش در کمپانی Motor Valley در ایتالیا واقع شده است و برنامه تولید یک هایپر کار الکتریکی را در سر دارد. همچنین این از آخرین تلاش‌ها در راستای به فرجام رساندن پروژه " جاده عظیم کمربندی چین " است. در واقع، اولین خودرو الکتریکی حاصل از این پروژه، محصول مشترک چین و ایتالیا خواهد بود.

Silk EV روز سه شنبه بود که اعلام کرد می‌خواهد یک هایپر کار فوق لوکس را که S9 نامیده می‌شود، در همان منطقه‌ای که لامبورگینی و فراری در کارخانه شرکت FAW تولید می‌شوند، به مرحله تولید برساند. در حقیقت، S9 محصولی از هولدینگ خودروسازی چینی سرشناس، یعنی هونگچی است. برندی که لقب " پرچم قرمز " را به آن می‌دهند و به طور اختصاصی، وظیفه تولید خودروهای لوکس برای دولت چین را بر عهده دارد.

هیچ یک از دو کمپانی Silk EV و هونگچی، هنوز مشخصات فنی یا تصاویر واضحی از S9 منتشر نکرده اند. در یک نشست خبری، Silk EV گفته بود که خودروهای مشترک آنها با FAW، ترکیبی از دینامیک، دوام و ویژگی‌های چشم گیر رانندگی خواهند بود که تکنولوژی‌های نوآورانه را برای مشتری‌های چینی و سایر مردم جهان، به ارمغان می‌آورند.

یکی از نکات قابل توجه پیرامون S9، حضور نام طراح برجسته، والتر دی سیلوا، پشت پرده طراحی آن است. کسی که قبلا تجربه همکاری با برندهای مطرحی چون آئودی، آلفارومئو و لامبورگینی را هم در کارنامه کاری خودش داشته است. همچنین او از سال 2000 تا 2010، رهبری تیم طراحی کمپانی فولکس واگن را بر عهده گرفت.

پروژه جاده عظیم کمربندی چین، تلاشی سنگین برای گرد هم آوردن پروژه‌های زیر ساختی از آسیا، اروپا و آفریقا است. در واقع این پروژه، یادآور همان جاده ابریشم دوران باستان است که نقشی موثر در تجارت بین قاره‌ای ایفا می‌کرد. این پروژه، ده‌ها کشور را در بر می‌گیرد و از لحاظ اندازه و دامنه، بسیار متفاوت است. راه آهن‌های طویل، نیروگاه‌های آبی بزرگ، سدها و پل‌های گوناگون، همگی از بندهای قابل اجرا در این مگا پروژه هستند. حتی در برخی کشورها همچون جیبوتی، چین به دنبال اجرای تمام بندها به صورت همزمان است!

خو لیوپینگ، مدیر عامل گروه خودروسازی فاو، در یک نشست خبری گفته است: << جوینت ونچر ما با Silk EV، یک نقطه عطف تاریخی زیر چتر پروژه " جاده عظیم کمربندی چین " است و افتخاری مشترک برای چین، ایتالیا و صنعت خودروسازی جهان به حساب می‌آید. >>

این پروژه افزون بر اعتبار بین المللی که دارد، فرصتی ارزشمند برای FAW است تا تصویر بیرونی از خودش را در بین خودروسازان چینی، ارتقا دهد. به خصوص در منطقه جیلین که بسیاری از خودروسازان چین در این منطقه، قرار گرفته اند. در واقع، کمپانی ایتالیایی Motor Valley که به ساخت خودروهای مسابقه‌ای و لوکس شهرت دارد، در اکو سیستم جدیدی که با فاو راه اندازی کرده‌اند، به رشد یکدیگر، کمک می‌کنند. شاید که در آینده نزدیک، Silk EV، به یکی از نام‌های بزرگ در جمع استارتاپ‌های سازنده خودروهای الکتریکی، بدل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

    کوبیک سقف قزمزم داره تولید میشه????

مطالب پیشنهادی