ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اطلاعات جدید از سیستم عامل هواوی: هارمونی احتمالاً مبتنی بر اندروید است

با تحریم هواوی از سوی دولت آمریکا، این غول فناوری چینی نتوانست به همکاری با گوگل ادامه دهد و گوشی‌های خود را بدون سرویس‌های این کمپانی آمریکایی وارد بازار کرد. پس از مدتی هواوی از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

با تحریم هواوی از سوی دولت آمریکا، این غول فناوری چینی نتوانست به همکاری با گوگل ادامه دهد و گوشی‌های خود را بدون سرویس‌های این کمپانی آمریکایی وارد بازار کرد. پس از مدتی هواوی از سیستم عامل هارمونی رونمایی کرد که اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی از آن منتشر نشده اما حالا طبق شواهد جدید، با یک سیستم عامل جدید روبه‌رو نیستیم و هارمونی در حقیقت یک نسخه از اندروید ۱۰ است.

هارمونی به عنوان یک سیستم عامل متفاوت نسبت به اندروید و iOS معرفی شد که می‌توان آن را در محصولات مختلفی از گوشی‌های هوشمند گرفته تا لوازم خانگی هوشمند و صوتی و تصویری مورد استفاده قرار دارد. این سیستم عامل نشان‌دهنده نوآوری و پیشرفت هواوی با وجود تحریم‌های گسترده آمریکا بود.

با وجود چنین امیدواری، در نسخه بتای آن که اواخر سال گذشته میلادی برای برخی گوشی‌های هوشمند منتشر شد، شواهدی مبنی بر این وجود دارد که با یک نسخه از اندروید روبه‌رو هستیم. در حقیقت به نظر می‌رسد هارمونی یک فورک از اندروید ۱۰ یا همان AOSP است که در تمام بخش‌های آن تنها کلمه اندروید با هارمونی جابه‌جا شده است.

سیستم عامل هارمونی

توسعه‌دهندگان برای دسترسی به این نسخه بتا نزدیک به دو روز مورد بررسی قرار می‌گیرند و باید یک کپی از پاسپورت، آیدی شخصی و کارت اعتباری برای هواوی ارسال کنند. علاوه بر این، شما در واقعیت نسخه بتای این سیستم عامل را در شبیه‌ساز آن اجرا نمی‌کنید و شبیه به استادیا گوگل برای شما استریم می‌شود که احتمالا مربوط به یک گوشی با نسخه بتا در چین می‌شود.

سیستم عامل هارمونی احتمالا در چین به محبوبیت بالایی دست پیدا می‌کند، با این حال ظاهرا این سیستم عامل ادامه‌دهنده رابط کاربری EMUI هواوی خواهد بود که احتمالا با سرعت پایینی به بروزرسانی‌های اندروید از طریق پروژه متن باز اندروید یا همان AOSP دسترسی پیدا می‌کند. همین موضوع شاید مانع از محبوبیت آن در کشورهای دیگر شود.

سیستم عامل هارمونی

اطلاعات فوق مبنی بر اینکه هارمونی مبتنی بر اندروید خام است را وب‌سایت ArsTechnica که از منابع معتبر حوزه تکنولوژی است، منتشر کرده. با این حال از روز گذشته که این خبر توسط این رسانه منتشر شده، هنوز هواوی به ادعای این رسانه حوزه فناوری پاسخی نداده است.

اکنون باید دید آیا هواوی به شکلی هوشمندانه فعلاً در حال ارائه نسخه‌ای از اندروید به توسعه‌دهندگان است و در آینده باید منتظر یک سیستم عامل واقعی از سوی این غول چینی باشیم، یا خیر، هارمونی در حقیقت همان اندروید خام با پوسته‌ای متفاوت است. در آینده‌ای نزدیک قطعا به پاسخ این سوال خواهیم رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ubinotech
    Ubinotech | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹

    nice ?

مطالب پیشنهادی