ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خودروی اپل به سیستم دید پیشرفته برای شرایط نامساعد آب و هوایی مجهز می‌‌شود

در هفته‌های گذشته گزارش‌های بی‌شماری درباره خودروی اپل با نام «پروژه تایتان» منتشر شده و حالا اپل یک پتنت برای این پروژه به ثبت رسانده. این پتنت مربوط به فناوری می‌شود که به دید راننده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۵

در هفته‌های گذشته گزارش‌های بی‌شماری درباره خودروی اپل با نام «پروژه تایتان» منتشر شده و حالا اپل یک پتنت برای این پروژه به ثبت رسانده. این پتنت مربوط به فناوری می‌شود که به دید راننده در شرایط نامساعد آب و هوایی کمک می‌کند.

پتنت اخیر کوپرتینویی‌ها که در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) به ثبت رسیده، مربوط به پروژه تایتان می‌شود و یک سیستم دید جدید را توصیف می‌کند. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده تا به راننده در مشاهده علائم راهنمایی و رانندگی در جاده کمک کند.

این سیستم در شرایط نامساعد آب و هوایی مانند برف سنگین، مه شدید یا حتی گرد و غبار کارایی بالایی خواهد داشت. در هنگام رانندگی، راننده باید به خوبی به محیط اطرافش مسلط باشد تا تصادف نکند، بنابراین سیستم اپل می‌تواند امنیت سرنشینان را افزایش دهد.

این سیستم در کنار فراهم کردن امکان مشاهده علائم راهنمایی و رانندگی، به راننده کمک می‌‎کند تا در شرایط نامناسب از سایر خودروهای موجود در جاده هم مطلع شود. طبق داده‌های پتنت اخیر، این سیستم می‌تواند با استفاده از سیستم‌های رادار، دوربین‌ها، شناسایی نور و حتی تکنولوژی LiDAR، خطر تصادفات را کاهش دهد.

خودروی اپل

از آنجایی که شرایط نامساعد آب و هوایی می‌تواند روی عملکرد سیستم دید تاثیر مخرب داشته باشد، بهبود قابلیت تشخیص در چنین سیستم‌هایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در پتنت جدید اپل یک سیستم «پس‌بازتابگر» (Retroreflector) به چشم می‌خورد که شامل چندین پس‌بازتابگر می‌شود. این پس‌بازتابگرها برای انعکاس یک سیگنال رادار، نور، سیگنال LiDAR یا هر نوع سیگنال دیگری به منبع سیگنال مربوطه پیکربندی و تنظیم می‌شوند. این احتمال وجود دارد که یک سنسور در پنلی در بخش بیرونی خودرو قرار بگیرد تا سیگنال رادار از میان آن بگذرد و به پس‌بازتابگرها برسد.

طبق گزارش‌ها، خودروی اپل توسط کمپانی هیوندای و در کارخانه کیا به تولید می‌رسد. این خودرو از سیستم‌های پیشرفته بهره می‌برد و مبتنی بر پلتفرم E-GMP خواهد بود. در حالی که گفته می‌شود مدیران هیوندای درباره این همکاری اختلاف نظر دارند، به احتمال زیاد ماه آینده میلادی این دو شرکت با هم قرارداد همکاری امضا می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی