ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ Novameat جزئیات گوشت گیاهی چاپ شده با پرینتر 3D را اعلام کرد

استارتاپ اسپانیایی Novameat فعال در زمینه تولید گوشت گیاهی جزئیات جدیدی از گوشت مصنوعی خود که با استفاده از پرینتر سه بعدی مخصوص چاپ می‌شود اعلام کرد. این گوشت که استارتاپ اهل بارسلونا از آن ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

استارتاپ اسپانیایی Novameat فعال در زمینه تولید گوشت گیاهی جزئیات جدیدی از گوشت مصنوعی خود که با استفاده از پرینتر سه بعدی مخصوص چاپ می‌شود اعلام کرد.

این گوشت که استارتاپ اهل بارسلونا از آن تحت عنوان «بزرگ‌ترین گوشت یک تکه کشت شده دنیا» یاد می‌کند، توسط پرینتر سه بعدی مخصوص چاپ شده است. این چاپگر چربی سبزیجات (۳ درصد)، آب (۷۲ درصد) و پروتئین‌های گیاهی (۲۵ درصد) را دریافت کرده و خروجی را تحویل می‌دهد که قرار است بافت، مزه و ظاهر گوشت واقعی را داشته باشد.

به گفته Novameat چاپگر اختصاصی این شرکت گوشت را با ظاهر و بافت گوشت واقعی تولید می‌کند، اما مزه هنوز به سطح دلخواه نرسیده و به قول شرکت «هنوز آمده نیست.» این استارتاپ برنامه‌های بزرگی در سر داشته و می‌خواهد چندین پرینتر سه بعدی در سال ۲۰۲۱ برای صنعت غذا عرضه کند. این یعنی احتمالاً در آینده‌ای نه چندان دور شاهد سرو کردن گوشت‌های گیاهی در برخی کشورها خواهیم بود.

Novameat سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و هدفش تولید «گوشت پاک» بدون وابستگی به دامداری فشرده یا پرورش دام صنعتی است. این شرکت با چاپ کردن قطعات گوشت بوسیله پرینتر سه بعدی امیدوار است نقشی در کاهش گازهای گلخانه‌ای و همچنین کاهش فاضلاب عظیم ناشی از مصرف سالانه ۳۴۶.۱۴ میلیون تن گوشت توسط بشر بازی کند.

استارتاپ مورد بحث اخیراً از دولت اسپانیا ۳۰۰ هزار دلار بودجه برای توسعه فناوری خود دریافت کرد. این استارتاپ همچنین توسط شرکت New Crop Capital نیز پشتیبانی می‌شود که با سرمایه گذاری در شرکت‌های تولیدکننده گوشت مصنوعی به تلاش‌های آنها برای توسعه جایگزین مناسب گوشت حیوانی کمک می‌کند.

سال ۲۰۱۹ یکی از مدیران این شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر به تک کرانچ گفت: «ما فکر می‌کنیم زنجیره تأمین غذا در جهان دارای نقص‌ است که ما می‌خواهیم یکی از چالش‌های آن یعنی پروتئین حیوانی را حل کنیم. ما می‌خواهیم رفتار مصرف کنندگان را تغییر داده و آنها را به جای مصرف پروتئین‌های حیوانی به سمت محصولات جایگزین با قیمت رقابتی سوق دهیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی