ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون ۱۳ به دوربین اولترا واید جدید با عملکرد بهتر در شرایط نوری ضعیف مجهز می‌شود

گوشی‌های سری آیفون ۱۲ به دوربین اولترا واید یا فوق عریض با دریچه دیافراگم f/2.4 مجهز شده‌اند، اما نسل بعدی آن‌ها یعنی سری آیفون ۱۳ احتمالا دارای دوربین اولترا واید با دریچه دیافراگم f/1.8 خواهند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

گوشی‌های سری آیفون ۱۲ به دوربین اولترا واید یا فوق عریض با دریچه دیافراگم f/2.4 مجهز شده‌اند، اما نسل بعدی آن‌ها یعنی سری آیفون ۱۳ احتمالا دارای دوربین اولترا واید با دریچه دیافراگم f/1.8 خواهند بود که در شرایط نوری ضعیف عملکرد بسیار بهتری از خود نشان می‌دهد.

در حالی که چندین ماه تا معرفی نسل بعدی گوشی‌های اپل فاصله داریم، گزارش‌ها برخی از مشخصات آن‌ها را افشا کرده‌اند. در حالی که انتظار نمی‌رود طراحی گوشی‌های سری آیفون ۱۳ تفاوت چندانی با نسل کنونی داشته باشد، احتمالا با بهبودهای زیادی در بخش سخت افزار و دوربین روبه‌رو می‌شویم.

طبق گزارشی جدید، اپل می‌خواهد تغییرات بزرگی در دوربین اولترا واید گوشی‌های آینده‌اش اعمال کند و عملکرد آن را در شرایط نوری ضعیف و محیط‌های تاریک بهبود دهد. دریچه دیافراگم دوربین جدید آیفون ۱۳ برابر f/1.8 خواهد بود که پیشرفت چشمگیری را نسبت به دریچه دیافراگم f/2.4 دوربین فوق عریض کنونی آیفون‌ها تجربه می‌کند.

از نظر تئوری دریچه دیافراگم عریض‌تر به معنای جذب نور بیشتر است که نتیجه آن افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوها خواهد بود. این ویژگی در محیط‌های تاریک کاربرد بیشتری برای کاربران خواهد داشت.

آیفون ۱۳

علاوه بر چنین بهبودی، انتظار می‌رود اپل نسخه استاندارد و مینی نسل آینده گوشی‌های خود را به سنسور CMOS مورد استفاده در مدل‌های آیفون ۱۲ پرو مجهز کند. در کنار چنین ارتقایی، گوشی‌های نسخه پرو آیفون ۱۳ هم از سنسور CMOS جدید و بزرگتر با رزولوشن بالاتر بهره می‌برند.

در صورتی که گزارش‌ها صحت داشته باشند، فناوری لرزشگیر «سنسور شیفت» مورد استفاده در آیفون ۱۲ پرو مکس به تمام گوشی‌های سری آیفون ۱۳ راه پیدا می‌کند.

از دیگر احتمالات مربوط به نسل بعدی آیفون‌ها می‌توان به استفاده سنسور تاچ آیدی زیر نمایشگر اشاره کرد. طبق گزارش‌ها، کوپرتینویی‌ها در حال آزمایش سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر هستند و انتظار می‌رود گوشی‌های سری آیفون ۱۳ با این اسکنر و همچنین فیس آیدی از راه برسند. علاوه بر این شاید ابعاد برش نمایشگر این محصولات هم کاهش پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی