ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت جدید اینستاگرام بازیابی محتوای حذف شده را ممکن می‌کند

اینستاگرام در آخرین بروزرسانی خود، از ویژگی جدیدی خبر داد که امکان بازیابی محتوای حذف شده از جمله عکس، ویدیو و استوری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران در صورت تایید هویت می‌توانند اطلاعات ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

اینستاگرام در آخرین بروزرسانی خود، از ویژگی جدیدی خبر داد که امکان بازیابی محتوای حذف شده از جمله عکس، ویدیو و استوری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران در صورت تایید هویت می‌توانند اطلاعات حذف شده را بازیابی کنند.

ویژگی جدید برای کاربرانی که حساب کاربری آنها در معرض خطر هکرها قرار دارد، گزینه مناسبی محسوب می‌شود و می‌تواند مانع حذف محتوای تصویری از اکانت آنها شود. در واقع اگر هکرها، محتوای حساب کاربری را حذف کنند، با این ویژگی اطلاعات برای همیشه حذف نخواهد شد و در پوشه‌ای به نام  اخیرا حذف شده یا «Recently deleted» به مدت 30 روز ذخیره می‌ماند.

کاربران در بازه زمانی 30 روز از زمان حذف شدن محتوای مربوطه فرصت دارند به پوشه Recently deleted مراجعه کنند. کلیه محتواهایی که به تازگی حذف شده باشند، در این پوشه قابل رویت هستند و کاربر می‌تواند هر محتوایی که مد نظرش بود مجددا بازیابی کند. البته تنها در صورت تایید هویت اجازه بازیابی اطلاعات به کاربر داده می‌شود. در واقع ویژگی جدید امنیت بالایی دارد و به هر کسی اجازه حذف همیشگی یا بازیابی محتوای منتشر شده را نمی‌دهد.

همان ‌طور که گفته شد در قسمت Recently deleted، عکس‌ها، ویدیوها، ریلزها، ویدیوهای IGTV و استوری‌های حذف شده ذخیره می‌شود. البته در نظر داشته باشید که استوری‌ها تنها برای 24 ساعت در قسمت بایگانی ذخیره می‌ماند و اگر کاربر استوری مربوطه را بازیابی نکند، از قسمت بایگانی نیز حذف خواهد شد. بقیه محتواها در این قسمت به مدت 30 روز باقی می‌ماند تا کاربر زمان کافی برای بازیابی آنها در اختیار داشته باشد و سپس بعد از گذشت 30 روز اطلاعات مربوط به پوشه Recently deleted نیز حذف خواهد شد.

برای دسترسی به پوشه جدید، کافی است در آخرین نسخه اینستاگرام به قسمت تنظیمات وارد شده و سپس حساب کاربری (Account) را انتخاب کنید تا بتوانید پوشه Recently deleted  را ببینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی