ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کره‌ جنوبی نوآورترین کشور جهان شد؛ جایگاه ناامید کننده ایران

بلومبرگ فهرست نوآورترین کشورهای جهان در سال 2021 را منتشر کرده است. در حالی نام کره جنوبی به عنوان نوآورترین کشور جهان در بین نام سایر کشورها می‌درخشد که ایالات متحده نتوانسته است جایگاهی در ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

بلومبرگ فهرست نوآورترین کشورهای جهان در سال 2021 را منتشر کرده است. در حالی نام کره جنوبی به عنوان نوآورترین کشور جهان در بین نام سایر کشورها می‌درخشد که ایالات متحده نتوانسته است جایگاهی در بین ده کشور خلاق جهان از آن خود کند و نام ایران در قعر جدول رتبه بندی دیده می‌شود.

در فهرست نوآورترین کشورهای جهان،‌ کره جنوبی صدرنشین، سنگاپور در رتبه دوم و آلمان بعد از سوییس در جایگاه چهارم این رده بندی قرار گرفته است. ژاپن دیگر کشور آسیایی است که توانسته رتبه 12 فهرست نوآورترین کشورهای جهان را از آن خود کند. در این فهرست ایران پس از امارات، قطر و عربستان با قرار گرفتن در رده شصتم در قعر جدول قرار گرفته است.

فهرست بلومبرگ بر اساس هفت مولفه مختلف اعم از هزینه‌های تخصیص داده شده برای تحقیق و توسعه، توانایی تولید، تمرکز شرکت‌های دولتی در توسعه فناوری و برخی مولفه‌های دیگر ارزیابی می‌شود.

یکی از دلایلی که باعث شده کره جنوبی بتواند لقب خلاق‌ترین کشور جهان را به خود اختصاص بدهد به رشد اختراعات ثبت شده و عملکرد قوی در تحقیق، توسعه و تولید در این کشور مربوط می‌شود.

سنگاپور که در رتبه دوم فهرست قرار دارد،‌ بودجه‌ای برای کمک به کارگران و شرکت‌ها برای مهاجرت به اقتصاد دیجیتالی اختصاص داده است و همین مساله باعث شده امتیاز بالایی را در بخش تولید از آن خود کند. همچنین فعالیت دانشگاه‌های این کشور که در رقابت با بسیاری از مراکز آموزش عالی جهان فعالیت می‌کنند در این رتبه بندی بی تاثیر نبوده است.

در بین کشورهایی که در فهرست نوآورترین کشورهای جهان نام آنها ذکر شده است، سوئیس به عنوان پیشروترین کشور در فناوری مالی و بیولوژیکی بالاترین امتیاز را از آن خود کرده است.

آلمان در حالی در رتبه چهارم قرار گرفته است و صدر نشینی را به کره جنوبی واگذار کرده است که دو سال قبل «یورگن میشلز» اقتصاددان ارشد «Bayerische Landesbank»، اعلام کرده بود که این کشور فاقد کارگران ماهر و استراتژی مناسب برای فناوری نسل بعدی است. از طرفی ایالات متحده و چین به عنوان دو غول اقتصادی بزرگ جهان نیز نتوانستند جایگاه مناسبی در بین کشورهای نوآور به خود اختصاص بدهند و هر دو کشور در فهرست 2021 از جایگاه قبلی خود افت کردند.

سال گذشته ایالات متحده جزو ده کشور نوآور جهان بود و اینک با دو پله سقوط در رتبه یازدهم جدول قرار گرفته است. احتمالا یکی از دلایل این سقوط به موانع ایجاد شده از سوی دولت آمریکا برای تحصیل دانشجویان نخبه در این کشور مربوط می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • Shayan
    Shayan | ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

    حالا هی به این آخوند ها رو بدید
    گند زدند به ایران
    بلانسبت بو ** میاد ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی