ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه مصرف باتری در مدل‌های اسنپدراگون و اگزینوس گلکسی S21 الترا [تماشا کنید]

کانال یوتیوب «PBKreviews»در آزمایشی جدیدی، ویدیویی از  طول عمر باتری دو گوشی هوشمند گلکسی S21 اولترا یکی مجهز به چیپست اسنپدراگون 888 و دیگری با چیپست اگزینوس 2100 به اشتراک گذاشته است. گلکسی S21 اولترا ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

کانال یوتیوب «PBKreviews»در آزمایشی جدیدی، ویدیویی از  طول عمر باتری دو گوشی هوشمند گلکسی S21 اولترا یکی مجهز به چیپست اسنپدراگون 888 و دیگری با چیپست اگزینوس 2100 به اشتراک گذاشته است.

گلکسی S21 اولترا با بهره‌مندی از چیپست اگزینوس 2100 در تست طول عمر باتری از مدل با چیپست اسنپدراگون 888 عملکردی بهتر از خود نشان داده هرچند تفاوت آنها چندان چشمگیر نیست.

در حین آزمایش، شدت روشنایی نمایشگر هر دو دستگاه روی حداکثر تنظیم شده است. به علاوه در طول زمان تست،‌ قابلیت‌هایی همچون مصرف بهینه باتری و روشنایی انطباقی که در میزان مصرف باتری تاثیرگذار هستند در هر دو گوشی هوشمند در حالت غیر فعال قرار داده شده‌اند.

بعد از گذشت بازه زمانی 30 دقیقه‌ای،‌ باتری گلکسی S21 اولترا با اگزینوس 2100 همچنان 89 درصد از شارژ اولیه را حفظ کرده در حالی که این میزان برای مدل دیگر 79 درصد بود.

همان‌طور که در ویدیو مشاهده می‌کنید،‌ میزان مصرف باتری گوشی هوشمند گلگسی S21 اولترا مجهز به چیپست اسنپدراگون 888 تفاوت چشمگیری با نسخه اگزینوس ندارد. در صورتی که این روند تا زمان اتمام شارژ ادامه داشته باشد میتوان تفاوت شارژدهی را در حدود 15 تا 20 درصد برآورد کرد.

در پایان 30 دقیقه، درجه حرارت هر دو دستگاه مورد بررسی قرار گرفت. درجه حرارت گلکسی S21 اولترا با بهره‌مندی از چیپست اسنپدراگون 888 عدد 42.7 درجه سانتی گراد را نشان می‌داد که در واقع 2.4 درجه سانتی گراد بیشتر از حرارت ثبت شده از گوشی گلکسی S21 اولترا با چیپست اگزینوس 2100 در پایان 30 دقیقه است.

اختلاف درجه حرارت 2.4 درجه در دنیای واقعی برای کاربران چندان محسوس نخواهد بود و و شاید کاربران اصلا متوجه این تفاوت نشوند.

چیپست اگزینوس 2100 با فناوری 5 نانومتری تولید شده است و نخستین چیپست‌ سامسونگ است که از مودم 5G داخلی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ ادعا می‌کند که اگزینوس 2100 در مقایسه با چیپست‌های 7 نانومتری تا 20 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند و تا 10 درصد قدرت بالاتری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Kasra
    Kasra | ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

    10 درصد تفاوت شارژ یعنی در پایان روز گوشیت خاموش نمیشه قبل اینکه برسی خونه و حدود یکساعت باتری داری که حداقل باهاش تو مسیر موزیک گوش کنی.

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹

    15 تا 20 درصد اختلاف به نظرتون چشمگیر نیست؟
    انتظار داشتین دو برابر شارژدهی داشته باشه؟

مطالب پیشنهادی