ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل پارلر از اخراج خود به خاطر «پایندی به آزادی بیان» خبر داد

مدیرعامل و هم بنیانگذار پارلر «جان ماتز» پس از آنکه این شبکه اجتماعی از مارکت‌های اپ حذف شد، از اخراج خود توسط هیئت مدیره شرکت خبر داده است. این شبکه اجتماعی پس از آنکه توییتر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

مدیرعامل و هم بنیانگذار پارلر «جان ماتز» پس از آنکه این شبکه اجتماعی از مارکت‌های اپ حذف شد، از اخراج خود توسط هیئت مدیره شرکت خبر داده است.

این شبکه اجتماعی پس از آنکه توییتر و فیسبوک به تعلیق حساب‌های کاربری و پست‌های طرفداران ترامپ روی آورند با استقبال مواجه شد. کار تا جایی که پیش رفت که پارلر در میان اپ‌های پردانلود نیز قرار گرفت و صدها هزار کاربر جدید پیدا کرد اما دیری نپایید که مارکت‌های اپل از جمله گوگل پلی و اپ استور این اپ را حذف کردند و آمازون AWS نیز به همکاری خود با آنها خاتمه داد.

این شرایط باعث ایجاد نارضایتی بین هیئت مدیره پارلر شده و آنها در واکنش جان ماتز، مدیرعامل و هم بنیانگذار شرکت را از سمت خود اخراج کرده‌اند. این اقدام رسما از سوی شرکت تایید نشده اما رویترز آن را تایید کرده و صفحه لینکدین ماتز نیز از خاتمه همکاری خود با این شرکت در ژانویه ۲۰۲۱ خبر می‌دهد.

آنطور که خود جان ماتز می‌گوید اخراج وی از هیئت مدیره تحت هدایت «ربکا مرسر» به خاطر پایبندی شدید وی به آزادی بیان و دیدگاه خاصش در مورد روش مناسب برای تعدیل محتوا صورت گرفته است.

علی‌رغم این ادعاها ممکن است دلیل اصلی برکناری وی به شرایط بغرنج این شبکه پس از حذف از مارکت‌ها برگردد. علاوه بر این پارلر با برخی چالش‌ها در مورد حریم خصوصی نیز مواجه است و یک محقق امنیتی طی مدت کوتاهی قبل از خاموش شدن سرورهای پارلر ۹۹ درصد محتوای این شبکه اجتماعی را استخراج و ذخیره‌سازی کرد. محققان سپس با بررسی موقعیت مکانی ویدیو‌ها و تصاویر منتشر شده به دست داشتن برخی کاربران آن در حمله به کاخ کنگره آمریکا پی بردند.

هرچند پارلر به لطف خدمات شرکت Epik دوباره سایت خود را راه‌اندازی کرد اما هنوز نتوانسته سرویس‌دهی کامل را از سر بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

    اینم از آزادی بیان تو آمریکا

مطالب پیشنهادی