ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل بخشی از بازار پردازنده نوت‌بوک و PC را دوباره از AMD پس گرفت

مدیران AMD در سال ۲۰۲۰ مدام درباره افزایش سهم خود از بازار پردازنده‌ها سخن می‌گفتند؛ حالا اما تحلیلگران از افزایش سهم اینتل از بازار طی سه ماه پایانی ۲۰۲۰ گزارش داده‌اند. بر اساس برآوردهای مرکز تحقیقات ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

مدیران AMD در سال ۲۰۲۰ مدام درباره افزایش سهم خود از بازار پردازنده‌ها سخن می‌گفتند؛ حالا اما تحلیلگران از افزایش سهم اینتل از بازار طی سه ماه پایانی ۲۰۲۰ گزارش داده‌اند.

بر اساس برآوردهای مرکز تحقیقات «مرکور»، اینتل در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۰ حدود ۰.۸ درصد از سهم پردازنده‌های کامپیوتر و همچنین ۱.۲ درصد از سهم بازار موبایل را دوباره از AMD پس گرفته تا سهمش را در هر دو زمینه به بالای ۸۰ درصد برساند. با این وجود AMD همچنان به پیشروی خزنده در بازار سرور ادامه داده و در این زمینه سهم اینتل ۰.۵ درصد کمتر شده است. پیش از این AMD توانسته بود سهم خود را در بازار نوت‌بوک به بالاترین حد، یعنی کمی بیشتر از ۲۰ درصد برساند و شرایط خودش را در این بازار بهبود دهد.

اینتل بخش عمده‌ای از سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را با مشکل کمبود پردازنده سپری کرد و در زمینه گذار از پردازنده‌های ۱۴ نانومتری به ۱۰ نانومتری نیز با چالش‌هایی روبرو شده بود. این کمبودها موجب شد تا اینتل اولویت خود را بر محصولات  با تعداد هسته بالا برای سیستم‌های پریمیوم بگذارد. اینتل در ادامه و با فراهم کردن نیاز کامپیوترهای حرفه‌ای، اعلام کرد که می‌تواند تعدادی پردازنده با هسته‌های ضعیفتر برای کامیپوتر‌های ارزان‌تر هم عرضه کند.

در سمت دیگر AMD هیچ مشکلی در تولید تراشه نداشت و پردازنده‌ها و GPU آن همچنان فروش بسیار خوبی داشتند. «لیزا سو» مدیر عامل AMD هفته گذشته و طی اعلام گزارش مالی سه ماهه چهارم شرکت عنوان کرد که به لطف فروش چشمگیر پردازنده‌های رایزن درآمد سالانه آنها از فروش این قطعات با بیش از ۵۰ درصد افزایش همراه بوده. AMD اخیراً پردازنده‌های رایزن ۵۰۰۰ خود را به بازار عرضه کرد که برای اولین بار ریز معماری قدرتمند Zen 3 را به لپ‌تاپ می‌آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی