ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تولید باک پلیمری ایران خودرو تارا در کشور؛ نتیجه تلاش هولدینگ رایزکو و اروند پیشرو

روز گذشته خط تولید باک پلیمری تارا و نوار آب بندی دینامیک در هلدینگ رایزکو در مراسمی رسما  با حضور محسن صالحی نیا، معاون وزیر صمت و فرشاد مقیمی، مدیر عامل ایران خودرو و حمیدرضا ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵
روز گذشته خط تولید باک پلیمری تارا و نوار آب بندی دینامیک در هلدینگ رایزکو در مراسمی رسما  با حضور محسن صالحی نیا، معاون وزیر صمت و فرشاد مقیمی، مدیر عامل ایران خودرو و حمیدرضا صمدی، مدیرعامل هولدینگ رایزکو توسط گروه صنعتی اروند پیشرو (از زیر مجموعه‌های رایزکو) رسما افتتاح شد.
صمدی درباره ویژگی‌های این محصول جدید توضیح داد: «باک پلیمری تارا با استاندارد یورو ۶ تولید شده و با داخلی سازی دانش خارجی، بخش مهمی از آن رسما در ایران تولید می‌شود. هچنین در تارا پمپ و گیج نمایشگر که دانش آن در اختیار یک شرکت فرانسوی بود داخلی سازی شد و از این پس در رایزکو تولید می‌شود همچنین لوله پنج لایه که در جلوگیری از بخار و آلودگی هوا نقش کلیدی دارد دیگر محصولی است که داخلی سازی آن در مراحل پایانی خود قرار دارد. قطعه خنک کننده رادیاتور نیز در ایران تولید می‌شود. با وجود آنکه در دوره تحریم قرار داشتیم خوشبختانه توانستیم قراردادهای تولید محصول در داخل با لایسنس از شرکت‌های خارجی را نهایی کنیم و با انتقال دانش، بسیاری از این قطعات و تجهیزات از این پس در داخل کشور تولید خواهند شد.»

در این مراسم فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو نیز با تقدیر از آغاز به کار خط تولید باک پلیمری تارا اظهار کرد: «ایران خودرو در دهه فجر امسال ۱۸ طرح را به بهره برداری می‌رساند و در این مسیر تولید انبوه خودرو تارا به عنوان محصول جدید ایران خودرو یکی از اولویت‌ها خواهد بود. خوشبختانه بخش مهمی از قطعات و تجهیزات این خودرو داخلی سازی شده و همین موضوع هزینه تمام شده تولید را به شکل قابل توجهی کاهش خواهد داد. در واقع ایران خودرو با وجود محدودیت‌ها، در پایان آذر ماه توانست رکورد تولید سال قبل خود را تکرار کند و در ششم بهمن ماه نیز میزان کل تولید خودرو در سال ۹۷ پشت سر گذاشته شد. امیدواریم با مشارکت قطعه سازان و تولیدکنندگان داخلی تا پایان سال تعداد خودروهای تولیدی را به ۵۰۰ هزار دستگاه برسانیم. حرکت در مسیر داخلی سازی قطعات ادامه دارد و حتی در مذاکره با پتروشیمی‌های داخلی، بنا شده از ابتدای سال آینده تامین مواد اولیه برای قطعه سازان نیز با سرعت بیشتری دنبال شود.»

همچنین در حاشیه این مراسم مدیرعامل ایران خودرو با تاکید بر افزایش قابل توجه تیراژ کلی تولید ایران خودرو از افزایش سرعت تولید ایران خودرو تارا از روزانه 2 دستگاه به روزانه 6 دستگاه در طی هفته آینده خبر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سید
    سید | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    جالبه، خودرو تارا دستی صندلی‌هایش برقی نیست و همگی بصورت دستی انجام میگیرد.

  • مممممم
    مممممم | ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

    احسنت برگی زرین به افتخارات ایران خودرو بعد از چند دهه اضافه شد ? فقط یه سوال، کی میرسیم به استاندارد های واقعی اروپایی مخصوصأ تو قدرت و مصرف ( قدرت 2سیلندر مصرف 8سیلندر)
    تو مدل های 98 و 99 به وفور زیاده?

  • Mohammad_A
    Mohammad_A | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹

    بعد از حدود ۵۸ سال تازه داریم مقدمات تولید باک رو فراهم می‌کنیم. زیبا نیست؟

  • mahmood torabi
    mahmood torabi | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹

    این همه آدم، این همه سروصدا واسه یه باک!!!???
    خداییش خنده دارید، ایشالا سایه تون کم بشه سریعتر

مطالب پیشنهادی