ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسل جدید DS4 معرفی شد؛ پاسخ جذاب فرانسوی‌ها به ب‌ام‌و سری 1و مرسدس A کلاس

شرکت دی‌اس (DS) از نسل جدید هاچ‌بک‌ کامپکت 4 پرده‌برداری کرد. نسل قبلی این خودرو در سال 2018 به همراه مدل ‌بزرگ‌تر دی‌اس 5 از خطوط تولید حذف شده بود. حال با گذشت سه سال، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

شرکت دی‌اس (DS) از نسل جدید هاچ‌بک‌ کامپکت 4 پرده‌برداری کرد. نسل قبلی این خودرو در سال 2018 به همراه مدل ‌بزرگ‌تر دی‌اس 5 از خطوط تولید حذف شده بود. حال با گذشت سه سال، این خودرو با دستی پر به میدان برگشته تا رقابت داغ‌تری را با رقبایی مثل ب‌ام‌و سری 1، مرسدس A کلاس و آئودی A3 داشته باشد.

همانند اکثر محصولات اخیر گروه PSA از جمله سیتروئن C4، دی‌ اس 4 هم بر مبنای پلتفرم EMP2 توسعه یافته است. در مقایسه با نسل پیشین، این نسل طراحی به مراتب پیچیده‌تری داشته و تا حدودی تولیدات لکسس را در ذهن تداعی می‌کند.

در نمای روبرو شاهد بهره‌گیری از یک جلوپنجره حجیم هستیم. در دو طرف این جلوپنجره چراغ‌های LED درون قابی با زوایای تیز جا خوش کرده‌اند؛ در زیر این چراغ‌ها نیز چراغ‌های LED روشنایی در روز عمودی قرار دارند که به گفته دی اس تعداد دیود آنها به 98 عدد می‌رسد. یک ورودی هوای عریض هم در پایین سپر دیده می‌شود که به وسیله دو قطعه کرومی از جلوپنجره جدا شده است.

دی اس 4 جدید در نمای جانبی حسی از پویایی و هیجان را به بیننده منتقل می‌کند. المان‌هایی نظیر رینگ‌های بزرگ 20 اینچی برگرفته از مفهومی Aero Sport Lounge، خطوط تیز روی درها و گلگیرها، فرم خاص شیشه درب عقب و شیب زیاد قسمت انتهایی نقشی کلیدی در ایجاد این حس دارند.

هاچ‌بک لوکس فرانسوی در نمای عقب نیز زیبا و جذاب است. از جمله ویژگی‌هایی که باعث جذابیت این خودرو در نمای عقب شده باید به مواردی مثل چراغ‌های کشیده با گرافیک سه بعدی، سپر عضلانی به همراه دو خروجی اگزوز در طرفین و شکل منحصر بفرد شیشه اشاره کنیم.

در نسل جدید دی اس 4 خبری از دستگیره‌های درب مخفی روی ستون C نیست و هر چهار درب از طریق دستگیره‌های کشویی هم سطح با بدنه، باز می‌شوند.

از نظر ابعاد نسل جدید دی اس 4 رشد کرده و طول و عرض آن اینک به ترتیب به 4.4 و 1.83 متر رسیده است، البته در این بین ارتفاع سقف اندکی کمتر شده و به 1.47 متر کاهش پیدا کرده است.

در داخل کابین دی اس 4 با فضای مدرن و لوکسی روبرو هستیم. داشبورد این خودرو در قسمت میانی میزبان یک نمایشگر عریض است. در پشت فرمان خوش‌فرم نیز یک نمایشگر دیجیتال وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را بر عهده دارد. کنسول میانی دی اس 4 ساده طراحی شده و خبری از دکمه‌های متعدد روی آن نیست. در عوض یک نمایشگر تبلت مانند وجود دارد که با کمک آن می‌توان کنترل برخی تجهیزات را در اختیار گرفت. به هر جای کابین این خودرو که بنگرید، با پوششی از چرم آلکانتارا یا ناپا روبرو خواهید شد.

خبر خوش برای علاقه‌مندان موسیقی اینکه نسل تازه دی اس 4 به سیستم صوتی 690 واتی ساخت شرکت فوکال مجهز بوده و می‌تواند سرنشینان را در صدای با کیفیت و بلند غرق کند. سیستم تصفیه هوا، هداپ دیسپلی 21 اینچی مبتنی بر واقعیت افزوده و فناوری نیمه خودران سطح 2 از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر کابین این هاچ‌بک خوش‌استیل هستند.

برند لوکس فرانسوی هاچ‌بک کوچک خود را با پیشرانه‌های متنوعی راهی بازار خواهد کرد. موتورهای سری PureTech در نظر گرفته شده برای این خودرو قدرتی برابر با 130، 180 و 225 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند، یک موتور دیزلی از خانواده BlueHDi نیز وجود دارد که قدرت آن 130 اسب بخار اعلام شده است. تمامی این موتورها از طریق یک گیربکس 8 سرعته خودکار به چرخ‌ها متصل می‌شوند.

تکمیل‌کننده لیست پیشرانه‌های دی اس 4 یک پیشرانه هیبریدی شارژی با 225 اسب بخار قدرت است. گفته می‌شود نسخه مجهز به این پیشرانه با اتکا به باتری 12.4 کیلووات ساعتی تعبیه شده در کف، قادر است تا 50 کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی پشت سر بگذارد. از آنجایی که این رقم بر اساس استاندارد WLTP محاسبه شده، شاید در دنیای واقعی برد حرکتی دی اس 4 هیبریدی شارژی کمتر از آن باشد.

در رابطه با قیمت دی اس 4 جدید فعلا حرفی به میان نیامده، اما نشریه اتوکار انگلستان بهای پایه 25 هزار پوند را برای آن پیش‌بینی کرده است. این اتومبیل لوکس فرانسوی در سه ماهه پایانی سال 2021 در اروپا و دیگر بازارهای هدف عرضه خواهد شد.

بد نیست اشاره کنیم کمپانی سیتروئن در سال 2009 با پایه‌گذاری برند دی‌اس تصمیم گرفت وارد بازار خودروهای لوکس شود. این برند در سال 2015 با جدایی از شرکت مادر خود استقلال پیدا کرده و مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. پیش از رونمایی دی‌اس 4، سبد محصولات این برند شامل دو کراس‌اوور 3 و 7 کراس‌بک و همچنین سدان 9 می‌شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • GT
    GT | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

    واقعا از ماشینای دی اس خوشم میاد??

  • Arman
    Arman | ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

    اینجا هم ما منتظریم تا اسممون واسه آهن پاره های وطنی بیرون بیاد و اگه برنده بشیم احساس افتخار می‌کنیم

  • linkin park
    linkin park | ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

    خداوند زیباست و زیبائی را دوست دارد... متاسفانه مدیران فعلی و گذشته ی ما خداشناس نیستند...

  • hasan imani
    hasan imani | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹

    شاید این جمعه بیاید

مطالب پیشنهادی