ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپاتیفای می‌خواهد با نظارت بر گفتار کاربران الگوریتم‌های پیشنهاد موسیقی را بهبود ببخشد

اسپاتیفای پتنتی را ثبت کرده که در آن اپلیکیشن با تحلیل صدای کاربر مواردی مثل احساسات و جنسیت را تشخیص داده و بر اساس این داده‌ها موزیک‌های متناسب را به کاربر پیشنهاد می‌دهد. اسپاتیفای طی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

اسپاتیفای پتنتی را ثبت کرده که در آن اپلیکیشن با تحلیل صدای کاربر مواردی مثل احساسات و جنسیت را تشخیص داده و بر اساس این داده‌ها موزیک‌های متناسب را به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

اسپاتیفای طی چند ماه اخیر قابلیت‌های زیادی از جمله اضافه کردن تصویر به پلی‌لیست یا امکان ذخیره موزیک در حافظه دستگاه را به اپلیکیشن خود اضافه کرده اما هیچکدام از آن‌ها قابل مقایسه با این پتنت نیستند.

اسپاتیفای می‌گوید که از این داده‌های گفتاری می‌تواند برای تعیین حالات عاطفی و روحی، جنسیت، سن یا لهجه کاربران استفاده کرده و بر پایه این داده‌ها پیشنهادات بهتر و متناسب‌تری را به کاربران ارائه کند. به عنوان مثال، اگر اسپاتیفای خوشحالی، ناراحتی یا عصبانیت فرد را تشخیص دهد، می‌تواند موزیک‌هایی متناسب با همین روحیه را پیشنهاد ‌کند.

چنین قابلیت‌هایی طبق معمول موافقان و مخالفان خود را دارند و بعید نیست بسیاری با این تصور که اپلیکیشن به صحبت‌های آنها گوش می‌دهد، به خاطر نگرانی از حریم خصوصی با چنین قابلیتی مخالفت ورزند. با این حال، اسپاتیفای ادعا کرده تنها هدف از تحلیل این داده‌ها بهبود الگوریتم‌های توصیه است.

فناوری تشخیص گفتار پیش از این هم به شکل‌های مختلف و توسط شرکت‌های بزرگ فناوری استفاده می‌شد و بعید است اپل، گوگل و آمازون برای برقراری ارتباط بهتر با کاربران خود سرگرم توسعه قابلیت‌هایی بر پایه همین فناوری نباشند.

در نهایت نباید فراموش کرد که این ویژگی در حال حاضر تنها به عنوان پتنت ثبت شده و هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده که اسپاتیفای آن را به اپلیکیشن خود اضافه می‌کند. با این وجود با توجه به مشکلاتی که اخیرا حول محور سیاست‌های حفظ حریم خصوصی برای شرکت‌های مختلف به وجود آمده، احتمالا این اتفاق در آینده نزدیک عملی نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Uncle_STULIN
    Uncle_STULIN | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

    هر روز شرکت ها بیشتر شبیه فیسبوک میشن.

    «به عنوان مثال، اگر اسپاتیفای خوشحالی، ناراحتی یا عصبانیت فرد را تشخیص دهد، می‌تواند موزیک‌هایی متناسب با همین روحیه را پیشنهاد ‌کند.» آخه نامرد نمیگی این کسی که عصبانیه بیاد موسیقی با توجه به روحیاتش گوش کنه احتمال اینکه اون موقع یکی رو بکشه بیشتر نمیشه ؟

  • hamed jafary
    hamed jafary | ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

    واقعا بهترین برنامه هست قانونیشو خریدم حال میکنم

  • Reza Molodi
    Reza Molodi | ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

    جاسوسی آشکار

مطالب پیشنهادی