ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسپری بینی INNA-X از بدن در برابر کرونا و سرماخوردگی محافظت می‌کند

تحقیقات در مورد اسپری بینی «INNA-X» که به عنوان درمانی برای کرونا در حال توسعه است، حاکی از کارایی آن در برابر ویروس عامل سرماخوردگی‌های معمولی است. INNA-X برای تقویت سیستم ایمنی و دستگاه تنفسی در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

تحقیقات در مورد اسپری بینی «INNA-X» که به عنوان درمانی برای کرونا در حال توسعه است، حاکی از کارایی آن در برابر ویروس عامل سرماخوردگی‌های معمولی است.

INNA-X برای تقویت سیستم ایمنی و دستگاه تنفسی در برابر ویروس sars-cov-2 تولید شد اما تحقیقات اولیه از اثربخشی آن روی «راینوویروس» حکایت دارد که به عنوان شایع‌ترین ویروس‌ سیستم تنفسی شناخته شده و نه تنها عامل سرماخوردگی است بلکه در تشدید بیماری‌های مزمن دیگری مثل آسم و انسداد ریوی نیز نقش دارد. این دارو با تحریک گیرنده‌های پروتیینی TLR در آزمایش‌ها به شکل چشمگیری حجم ویروس‌ها و التهاب خطرناک سیستم تنفسی را کاهش داده است.

به گفته پروفسور «ناتان بارلت»، محقق دانشگاه نیوکسل و موسسه پزشکی HMRI که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته، اثربخشی این دارو در مقابله با راینوویروس‌ها بسیار امیدبخش است:

«سیستم ایمنی سلول‌های تنفسی بیماران دارای آسم در برابر ویروس ها کارایی کمتری دارد اما در این آزمایش شاهد اثربخشی درمان با  INNA-X در این بیماران بودیم.»

داروی INNA-X توسط شرکت بیوفناوری استرالیایی «Ena Respiratory» تولید شده و مکانسیم اثر آن شامل شبیه‌سازی سیستم ایمنی در مسیر هوا است که نخستین سپر دفاعی بدن در برابر هجوم ویروس‌های تنفسی محسوب می‌شود. استفاده از این روش باعث می‌شود ورود و گسترش راینوویروس برای ایجاد عفونت دشوار شود.

داروی INNA-X در ماموریت اصلی خود یعنی مبارزه با ویروس عامل کووید-‍‍‍‍۱۹ نیز امیدوار کننده ظاهر شده و آزمایش‌های انسانی آن طی هفته‌های آتی در استرالیا آغاز خواهد شد. پروفسور بارلت می‌گوید در صورتی که اثربخشی و ایمنی این دارو به شکل کامل اثبات شود، استفاده از آن برای کاهش شدت بیماری‌های کووید-۱۹، آسم و دیگر عفونت‌های سیستمی را می‌توان آغاز کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی