عذرخواهی کانادا از چین به خاطر یک تیشرت خفاش نشان

عذرخواهی کانادا از چین به خاطر یک تیشرت خفاش نشان

پس از آنکه یکی از کارکنان سفارت کانادا در پکن تیشرتی سفارش داد که روی آن کلمه ی «ووهان» به سبک لوگوی یک گروه رپ طراحی شده بود، کانادا مجبور به عذرخواهی از چین شد.

لوگوی این گروه رپ آمریکایی که Wu-Tang Clan نام دارد، شکلی از حرف انگلیسی W است. اما وقتی طراح تیشرت مذکور عکسی از کار خود را منتشر کرد، کاربران شبکه اجتماعی Weibo که توییتر چین به شمار می رود لوگوی آن را شبیه به یک خفاش توصیف کردند، جانوری که دانشمندان گمان می کنند ویروس کرونا پیش از شیوعش در شهر ووهان چین در بدن آن وجود داشته است.

به دنبال اطلاع یافتن از ماجرای تیشرت بحث برانگیز، ونگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه ی چین به خبرگزاری آسوشیتد پرس اظهار داشت وی خواستار تحقیق و بررسی کامل در خصوص این پیشامد و ارائه ی توضیح شفافی در اینباره از کشور کانادا شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا به خبرگزاری رویترز گفت مقامات کانادا از سوء تفاهم رخ داده متأسف هستند و تیشرت های مذکور با هدف تمسخر اقدامات چین در برابر ویروس کرونا طراحی نشده بودند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا اظهار داشت: «لوگوی تیشرت که توسط یکی از کارکنان سفارت طراحی شده، طرحی از حرف W است و قرار نبود نمایانگر یک خفاش باشد. این تیشرت ها برای گروهی از کارکنان سفارت تولید شده بودند که در اوایل سال ۲۰۲۰ از ووهان به کانادا بازمی گشتند.»

گروه رپ آمریکایی Wu-Tang Clan اظهار نظری در این خصوص نداشته است.

کانادا و چین در چند سال اخیر روابط پر تنشی داشته اند. در سال ۲۰۱۸ چین دو مرد کانادایی را دستگیر و آن ها را متهم به جاسوسی کرد و کانادا نیز مدیر ارشد مالی شرکت هواوی را بازداشت کرد که در آمریکا به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب است.

منبع: businessinsider
۲ نظر

ورود

  • R بهمن ۱۷, ۱۳۹۹

    این بیشتر شبیه عقاب نیست؟

  • م ح بهمن ۱۷, ۱۳۹۹

    خاک بر سر کانادا. مگه چیز اشتباهی طراحی کرده؟ این ویروس مسخره از همون کشور خراب شده بوجود اومده دیگه