ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

معرفی فورد F-150 رپتور 2021؛ یک پیکاپ تمام‌عیار برای علاقه‌مندان آفرود

فورد از نسخه 2021 از پیکاپ پرطرفدار F-150 رپتور پرده‌برداری کرد. این نسخه که در حقیقت نسل سوم سری رپتور محسوب می‌شود، از نظر ظاهری و فضای داخلی تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد، ولی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

فورد از نسخه 2021 از پیکاپ پرطرفدار F-150 رپتور پرده‌برداری کرد. این نسخه که در حقیقت نسل سوم سری رپتور محسوب می‌شود، از نظر ظاهری و فضای داخلی تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد، ولی از لحاظ نوآوری پیشرفت‌های زیادی داشته و در زیر پوسته آن اتفاقات زیادی رخ داده است.

با تصمیم فورد، F-150 رپتور مدل 2021 روندی تکاملی را طی کرده و تنها به تغییراتی جزئی مثل بهره‌گیری از کاپوت جدید و بازنگری در شکل برخی المان‌ها بسنده شده است. در داخل کابین هم وضعیت کمابیش به همین منوال بوده و خبری از تغییرات انقلابی نیست. وجود برخی اجزای نارنجی رنگ، قطعات فیبرکربنی و شیفترهای برگرفته شده از شلبی GT500 جزو معدود موارد قابل ذکر است.

به گفته فورد پیشرانه F-150 رپتور جدید نیز همان موتور 3.5 لیتری V6 اکوبوست نسل قبلی خواهد بود. این موتور توئین توربو در نسل قبلی توانایی تولید 450 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور را دارد، ولی فورد تایید کرده که به لطف بروزآوری‌ها خروجی آن بیشتر خواهد بود.

از آنجایی که جدی‌ترین رقیب F-150 رپتور یعنی رم TRX 1500 از پیشرانه‌ای بسیار قدرتمند با بیش از 700 اسب بخار سود می‌برد، فورد نسخه‌ای ویژه از پیکاپ تنومند خود را با موتور V8 توسعه خواهد داد. این نسخه حامل پسوند R بوده و سال آینده از راه خواهد رسید. گفته می‌شود موتور رپتور R همان نمونه به کار رفته در ماستنگ شلبی GT500 خواهد بود. این موتور 5.2 لیتری سوپرشارژ در مدل مذکور توانایی تولید 760 اسب بخار قدرت را دارد.

سیستم اگزوز جدید یکی از تفاوت‌های F-150 رپتور 2021 با نسل قبلی است. برای این سیستم 4 حالت تعریف شده که عبارتند از ساکت، نرمال، اسپرت و باجا. همانطور که قابل حدس است، با انتخاب هر کدام از این حالت‌ها صدای تولیدی خودرو عوض می‌شود.

برای رانندگی با فورد F-150 رپتور 2021 هفت حالت رانندگی تعریف شده که با فعال کردن هر یک از آنها نرمی یا سفتی کمک فنرها، واکنش پدال گاز و رفتار گیربکس تغییر پیدا می‌کند.

فورد می‌گوید نسل جدید F-150 رپتور با اتکا به سیستم تعلیق پیشرفته خود، از نظر توانایی‌های آفرود در سحطی بالاتر از نسل قبلی قرار دارد. بازطراحی کامل سیستم تعلیق عقب، بهره‌گیری از 5 بازوی اتصالی بسیار طولانی و میله تعادلی ساخت Panhard بخشی از ویژگی‌های این خودروی جذاب هستند.

فورد برای F-150 رپتور 2021 از ضربه‌گیرهای 3.1 اینچی ساخت فاکس و فنر لول 24 اینچی در هر چهار چرخ استفاده کرده تا محورهای این خودرو در جلو و عقب به ترتیب فضایی برای 14 و 15 اینچ برای رفت و برگشت داشته باشند.

پیکاپ درشت‌اندام آمریکایی‌ها در حالت استاندارد روی چرخ‌های 35 اینچی حرکت می‌کند، ولی امکان سفارش نمونه 37 اینچی نیز وجود دارد. البته با انتخاب این تایرها، دامنه حرکت عمودی محورهای جلو و عقب به ترتیب به 13 و 14.1 اینچ کاهش می‌یابد. هر دوی این تایرهای مخصوص آفرود از نوع BFGoodrich KO2 هستند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها فروش F-150 رپتور 2021 از تابستان پیش رو آغاز خواهد شد. در رابطه با قیمت این پیکاپ همه‌جارو اطلاعاتی منتشر نشده، ولی مدل 2020 آن با قیمت پایه 56,440 به فروش می‌رسید. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که رپتور 2021 با پرداخت مبلغی زیر 60 هزار دلار قابل خرید خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مممممم
    مممممم | ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

    وقتی روابط اوکی بشه و مرز ها باز بشه بنظرتون سایپا 151 در برابر رپتور چه برتری هایی داره???

مطالب پیشنهادی