ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتحادیه اروپا و بریتانیا قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری ادغام انویدیا و ARM را بررسی می‌کنند

چندین ماه پیش انویدیا خرید شرکت ARM از سافت بانک را تایید کرد و برای این معامله ۴۰ میلیارد دلار هزینه می‌پردازد. با این وجود هنوز چنین قراردادی نهایی نشده و حالا طبق گزارشی جدید، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

چندین ماه پیش انویدیا خرید شرکت ARM از سافت بانک را تایید کرد و برای این معامله ۴۰ میلیارد دلار هزینه می‌پردازد. با این وجود هنوز چنین قراردادی نهایی نشده و حالا طبق گزارشی جدید، اتحادیه اروپا و بریتانیا می‌خواهند بطور دقیق چنین معامله‌ای را بررسی کنند.

طبق این گزارش جدید، اتحادیه اروپا و بریتانیا برای چنین تحقیقی آماده می‌شوند و شاید برای این معامله‌ شرایطی درنظر گرفته شود. این بررسی دقیق پس از آن صورت می‌گیرد که برخی شخصیت‌ها و کمپانی‎‌ها چنین ادغامی را به معنای انحصار انویدیا در بازار اعلام کرده بودند.

این تحقیق و بررسی در اول راه قرار دارد و حتی هنوز در بروکسل ثبت نشده. هم اکنون سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا در حال جمع‌آوری بیانیه از سوی شرکت‌های مختلف است تا به دیدگاه آن‌ها درباره چنین معامله‌ای دست پیدا کند. در گذشته رقبای انویدیا خواهان جلوگیری از چنین قراردادی شده بودند، بنابراین در بیانیه‌ آن‌ها چنین درخواستی احتمالا وجود خواهد داشت.

سال گذشته میلادی هم‌بنیانگذار ARM در نامه‌ای به کمیته امور خارجی بریتانیا اعلام کرده بود که چنین قراردادی باعث حکمرانی انویدیا در بازار پردازنده‌ها می‌شود و یک انحصار آمریکایی دیگر در دنیای فناوری شکل می‌گیرد. ARM برای شرکت‌های زیادی مجوز استفاده از طراحی صادر کرده که یکی از آن‌ها، انویدیا است، بنابراین انودیا با تصاحب ARM مسئول چنین مجوزهایی می‌شود.

مدیرعامل انویدیا، «جن سون هوانگ» در گذشته گفته بود که این کمپانی مدل صدور مجوز ARM را نگه می‌دارد و همچنان مشتریان به آن‌ها دسترسی خواهند داشت.

انویدیا

سخنگوی این کمپانی نسبت به چنین تحقیق احتمالی واکنش نشان داده و گفته چنین بررسی دقیقی را درک می‌کند:

«فرایند رگولاتوری همانطور که برنامه‌ریزی کرده بودیم، در حال پیشرفت است. ما کاملا درک می‌کنیم که دولت‌ها و رگولاتورهای مرتبط باید این معامله را همراه با جزئیات بررسی کنند، چرا که یک قرارداد قابل توجه است.»

با وجود اینکه انویدیا به عدم تغییر مدل تجاری ARM اشاره کرده و اروپا و بریتانیا احتمالا با برخی تغییرات یا دریافت امتیازات چنین معامله‌ای را تایید می‌کنند، اما شاید در آینده چنین شرایطی زیرسوال بروند.

غول‌های دنیای فناوری در گذشته برای ادغام و تصاحب شرکت‌ها با شرایطی موافقت کرده‌اند و پس از مدتی به آن‌ها بی‌اعتنایی کرده‌اند. برای مثال زمانی که فیسبوک در سال ۲۰۱۴ واتساپ را تصاحب کرد، از عدم ارتباط میان کاربران این پیام‌رسان و فیسبوک خبر داد، موضوعی که پس از مدتی آن را زیرپا گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی