ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

توقف مذاکره هیوندای و اپل برای تولید خودرو؛ ژاپنی‌ها پروژه تایتان را می‌سازند؟

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره خودروی اپل یا پروژه تایتان هستیم و در حالی که اکثر آن‌ها به ساخت چنین محصولی توسط هیوندای اشاره داشتند و حتی از سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلاری کوپرتینویی‌ها در کیا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره خودروی اپل یا پروژه تایتان هستیم و در حالی که اکثر آن‌ها به ساخت چنین محصولی توسط هیوندای اشاره داشتند و حتی از سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلاری کوپرتینویی‌ها در کیا خبر داده بودند، گزارشی جدید از توقف مذاکرات اپل با هیوندای خبر می‌دهد و احتمال ساخت آن توسط خودروسازان ژاپنی هم مطرح شده است.

خودروی اپل در ماه‌های گذشته در صدر اخبار قرار داشته و اطلاعات بی‌شماری از آن منتشر شده. این خودرو که از فناوری‌های پیشرفته بهره می‌برد و حتی طبق یک پتنت احتمالا دارای سیستم دید پیشرفته برای کمک به راننده در شرایط آب و هوایی نامساعد خواهد بود، هنوز سازنده‌ای ندارد.

اکثر گزارش‌ها از مذاکرات اپل با هیوندای خبر داده‌اند و حتی تحلیلگر معروف محصولات اپل یعنی «مینگ-چی کو» هم به ساخت آن با پلتفرم E-GMP هیوندای اشاره کرده بود. اما حالا طبق گزارش جدید بلومبرگ، مذاکرات میان کره‌ای‌ها و اپل متوقف شده است.

خودروی اپل

با وجود چنین گزارشی، یک منبع ناشناس گزارش‌های قبلی مبنی بر ساخت خودروی خودران اپل توسط کیا در کارخانه‌ای در ایالت جورجیا ایالات متحده آمریکا را تایید کرده. با این حال، به تازگی خبرگزاری ژاپنی «Nikkei» در گزارشی از احتمال تولید این خودرو توسط خودروسازان ژاپنی خبر داده است.

طبق این گزارش، ۶ خودروساز ژاپنی در حال مذاکره با اپل برای مشارکت در این پروژه هستند. شاید اختلاف نظر میان مدیران هیوندای باعث شود که کوپرتینویی‌ها در نهایت به سراغ ژاپنی‌ها بروند و اولین خودروی اپل توسط یکی از خودروسازان مطرح ژاپن به تولید برسد.

در حالی هنوز سازنده‌ای برای خودروی اپل مشخص نشده که این کمپانی می‌توانست چندین سال پیش تسلا را تصاحب کند. شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک که باارزش‌ترین سازنده خودرو در جهان محسوب می‌شود، چندین سال پیش وضعیت مناسبی نداشت و ماسک به دنبال فروش آن به اپل بود، اما تیم کوک حتی حاضر به تشکیل جلسه و مذاکره نشد. حالا کوپرتینویی‌ها به دنبال سازنده‌ای برای اولین خودروی برقی خود هستند و حتی شاید مشکلات در نهایت منجر به توقف پروژه تایتان شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Nnb
    Nnb | ۲۳ بهمن ۱۳۹۹

    فکر کن هیوندای چه دید از اینده ی خفنی دارِ که
    اپل با همچین سرمایه انسانی و مالی و تاریخچه ی چندین سالِ
    رو رد میکنه
    حالا به این فکر کن که زمانی کره ای ها در بندر شاپور(اگه اشتباه نکنم) حمالی ما رو میکردن،
    و متاسفانه گذشته ما هیچ ربطی به ایندمون نداره

مطالب پیشنهادی