ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لایحه جدید فیسبوک و توییتر را در برابر محتواهای ارسالی کاربران مسئولیت پذیر می‌کند

سناتورهای آمریکا از لایحه جدیدی رونمایی کرده‌اند که در صورت تصویب شدن غول‌های تکنولوژی مثل فیسبوک و توییتر را وادار می‌کند تا در قبال مطالب ارسال شده در پلتفرم‌هایشان مسئولیت‌پذیری بیشتری نشان دهند. گروهی از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

سناتورهای آمریکا از لایحه جدیدی رونمایی کرده‌اند که در صورت تصویب شدن غول‌های تکنولوژی مثل فیسبوک و توییتر را وادار می‌کند تا در قبال مطالب ارسال شده در پلتفرم‌هایشان مسئولیت‌پذیری بیشتری نشان دهند.

گروهی از سناتورهای حزب دموکرات آمریکا شامل «مارک وارنر»، سناتور ایالت ویرجینیا، «ایمی کلوبوچار»، سناتور ایالت مینه‌سوتا و «میزی هیرونو»، سناتور ایالت هاوائی از لایحه اصلاح بند ۲۳۰ قانون Communications Decency Act رونمایی کردند. این قانون شرکت‌های فناوری مثل توییتر و فیسبوک را در برابر مطالب ارسال شده توسط کاربران در پلتفرم‌هایشان مصون می‌کند و یکی از قوانینی بود که ترامپ علاقه زیادی به اصلاح آن داشت.

لایحه مورد بحث که SAFE TECH Act نام دارد، در صورت تبدیل شدن به قانون به کاربران اجازه می‌دهد تا در صورت مشاهده پست‌های تهدیدآمیز، تبعیض نژادی، خشونت آمیز و دیگر پست‌های سوءاستفاده کننده از پلتفرم میزبان شکایت کنند. این لایحه همچنین سبب می‌شود تا تبلیغات و دیگر محتواهای پولی شامل بند ۲۳۰ نشوند بنابراین قسمت قابل توجهی از درآمد فیسبوک و گوگل را هدف خواهد گرفت.

SAFE TECH Act اولین لایحه مدیریت محتوای بزرگی است که سیاستمداران آمریکا پس از حادثه یورش به کنگره معرفی می‌کنند. پس از این اتفاق قانونگذاران آمریکا شرکت‌هایی مثل توییتر، فیسبوک و پارلر را به دامن زدن به خشونت‌ها مسئول دانسته و برای ایجاد تغییرات توجه خود را معطوف بند ۲۳۰ کردند. آنها اواخر ماه ژانویه خواستار تغییرات بنیادی در الگوریتم‌های پیشنهاد محتوای فیسبوک، توییتر و یوتیوب شدند.

جالب اینکه با روی کار آمدن رییس جهور جدید تلاش‌ها برای اصلاح بند ۲۳۰ تغییر کرده است. تا پیش از این حزب جمهوری‌خواه به اتهام جانب‌داری در پی اصلاح این قانون بود، اما حالا دموکرات‌ها به منظور کاهش پخش اطلاعات نادرست و محتواهای آسیب زننده در پی اصلاح این قانون هستند.

ایمی کلوبوچار در بیانیه خود گفت: «ما باید از شبکه‌های اجتماعی مطالبه‌گر باشیم. آنها بر حقوق مدنی و امنیت مردم آمریکا و دنیا و همچنین دموکراسی ما اثر می‌گذارند. مسئولیت پذیر کردن این پلتفرم‌ها در برابر تبلیغات و محتواهایی که به خشونت در دنیای واقعی ختم می‌شوند، حیاتی است و این قانون دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی