ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فولکس واگن توسعه خودروهای خودران را به تنهایی پیش می برد

توسعه تکنولوژی خودران در صنعت خودرو نه تنها بسیار دشوار است، بلکه هزینه‌های سرسام آوری هم دارد. اکنون بسیاری از کمپانی‌های بزرگ خودروسازی در حال همکاری با استارتاپ‌های کوچک برای رسیدن به فناوری خودران هستند. ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

توسعه تکنولوژی خودران در صنعت خودرو نه تنها بسیار دشوار است، بلکه هزینه‌های سرسام آوری هم دارد. اکنون بسیاری از کمپانی‌های بزرگ خودروسازی در حال همکاری با استارتاپ‌های کوچک برای رسیدن به فناوری خودران هستند. فورد و آرگو یا هوندا و کروز از نمونه‌های چنین همکاری‌هایی هستند. اما بنا به گزارشی که به تازگی در وب سایت‌های اروپایی منتشر شد، کمپانی فولکس واگن چندان علاقه‌ای به همکاری با استارتاپ‌ها در جهت رسیدن به تکنولوژی خود ران ندارد.

در عوض، شرکت‌های زیر مجموعه فولکس واگن، از جمله آئودی و پورشه نیز از تحقیقات مربوط به محصولات خود ران در کمپانی مادر، بهره می‌برند. این یک معامله سودمند برای فولکس واگن است. چرا که نه تنها کنترل خوبی بر روی تمام محصولات تولیدی اش پیدا می‌کند، بلکه می‌تواند حق لیسانس تکنولوژی خود ران به دست آمده را به تمام زیر مجموعه‌هایش بفروشد.

Image result for دیجیاتو فولکس خودران

فولکس واگن تنها خودروساز آلمانی نیست که تحقیقات فناوری خود ران را به صورت مستقل پیش می‌برد. دایملر (کمپانی مادر شرکت مرسدس بنز) هم در حال کار بر روی پلت فرم خود ران انحصاری خودش است. در حال حاضر، هیچ خودروسازی نتوانسته سطح خود ران 4 و 5 را برای فروش عمومی، آماده کند. اما توسعه دهندگان بسیاری موفق شده‌اند که خودروهای خود ران را بر روی جاده‌های واقعی، تست کنند. از جمله این توسعه دهندگان می‌توان به وایمو و کروز اشاره کرد. رسانه‌ها تاکنون تماس‌هایی با کمپانی فولکس واگن داشته اند، اما هنوز اطلاعاتی درباره تاریخ عرضه عمومی خود ران‌های این شرکت، به دست نیاورده‌‌اند.

آنچه واضح است اینکه دست یابی سریعتر به فناوری رانندگی کاملا خودران می‌تواند مزیت رقابتی بزرگی را برای کمپانی مربوطه ایجاد نماید. همچنین چالش‌های حقوقی و فنی عظیمی که نحوه عملکرد این فناوری دارد٬ پتانسیل نابود کردن هریک از برندهای قدیمی صنعت خودرو جهان را به همراه دارد و در چنین شرایطی٬‌ریسک عرضه زود هنگام و ناپخته یک خودرو کاملا خودران برای برندهای بزرگ و خوش‌نام بسیار زیاد خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی