ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد ۱.۷ میلیارد دلاری بازارهای دارک‌نت از رمزارزها در ۲۰۲۰

درآمدهای دارک‌نت با وجود کاهش خریدهای شخصی از مارکت‌پلیس‌ها (Marketplace)، به یک رکورد جدید در ۲۰۲۰ دست پیدا کرد و درآمد آن‌ها از رمزارزها به ۱.۷ میلیارد دلار رسید. طبق جدیدترین گزارش شرکت تحلیل بلاکچین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

درآمدهای دارک‌نت با وجود کاهش خریدهای شخصی از مارکت‌پلیس‌ها (Marketplace)، به یک رکورد جدید در ۲۰۲۰ دست پیدا کرد و درآمد آن‌ها از رمزارزها به ۱.۷ میلیارد دلار رسید.

طبق جدیدترین گزارش شرکت تحلیل بلاکچین «Chainalysis»، بازارهای دارک‌نت در سال گذشته میلادی از رمزارزها درآمدی برابر ۱.۷ میلیارد دلار داشته‌اند. با این حال گزارش منتشر شده، «Hydra Market»، یکی از بزرگترین مارکت‌پلیس‌های غیرقانونی در دارک‌نت را مسئول افزایش چشمگیر این درآمد می‌داند.

در حقیقت جزئیات گزارش Chainalysis بدون آمار Hydra نشان می‌دهد که درآمد دارک‌نت در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ تغییر چندانی نداشته. باید به این موضوع اشاره کنیم که Hydra Market یک از مارکت‌پلیس‌ها در دارک‌نت محسوب می‌شود که تنها به کشورها با زبان روسی سرویس می‌دهد.

Hydra می‌تواند بزرگترین بازار دارک‌نت در جهان باشد که بیش از ۷۵ درصد درآمدهای ۲۰۲۰ مربوط به آن می‌شوند. طبق اعلام شرکت‌های تحقیقاتی، چنین مارکت‌پلیس‌هایی می‌توانند مسئول اصلی چشم‌انداز جنایی منحصر به فرد رمزارزها در اروپای شرقی باشند.

به گفته Chainalysis، این مارکت‌پلیس‌ها باعث می‌شوند که این منطقه دارای بالاترین تراکنش‌های رمزارزها مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی باشند. مقامات درباره عملیات‌های منحصر به فرد و پیچیده Hydra Market هشدار می‌دهد که یکی از آن‌ها، پیک‌های ناشناس برای تحویل محموله‌ها در کشورهای مختلف است.

دارک‌نت

طبق پیش‌بینی شرکت Chainalysis، کشورهای اروپایی و آمریکایی شمالی بزرگترین مصرف‌کنندگان بازار دارک‌نت هستند. مجرمان برای پولشویی از این رمزارزها در صرافی‌های فرابورس (OTC) در چین و اروپایی شرقی استفاده می‌کنند. این گزارش از حکمرانی ایالات متحده آمریکا و روسیه در بازار دارک‌نت خبر می‌دهد:

«ایالات متحده آمریکا، روسیه، اوکراین و چین از نظر ارزش بازار ارسال و دریافت در دارک‌نت حکمرانی می‌کنند. ونزوئلا و ویتنام هم در این زمینه در رده‌های بالا قرار می‌گیرند که البته بیشتر در زمینه خرید از این بازار فعالیت دارند.»

این گزارش همچنین به این موضوع اشاره دارد که حجم بالای معاملات دارک‌نت در روسیه و چین از حجم بالای پولشویی در این کشورها خبر می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی