ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسل جدید سوزوکی هایابوسا معرفی شد؛ سریع‌ترین موتورسیکلت جهان

سوزوکی هایابوسا از آن دسته موتور سیکلت‌هایی است که نام آن برای یک بار هم که شده، به گوش افراد عادی و آماتورها هم خورده است. این ژاپنی دو چرخ به سرعت و قدرت فوق ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

سوزوکی هایابوسا از آن دسته موتور سیکلت‌هایی است که نام آن برای یک بار هم که شده، به گوش افراد عادی و آماتورها هم خورده است. این ژاپنی دو چرخ به سرعت و قدرت فوق العاده بالایی که دارد، مشهور است. حتی بدون توربو شارژرهای دست سازی که به آن اضافه می‌کنند و اکسید نیتروژن‌هایی که داخل باکش می‌ریزند هم هایابوسا موتور سیکلتی سریع و چالاک است و حالا شاهد عرضه نسل تازه‌ای از این اسطوره جهنمی هستیم.

سوزوکی هایابوسا

نسل دوم این موتور سیکلت مدت‌ها بود که بدون تغییر خاصی، به تولید می‌رسید. در واقع هایابوسا با قدرت بیش از 200 اسب بخار آنقدر سریع بود که کمپانی سازنده نیازی به اعمال تغییرات در آن را احساس نمی کرد٬ چرا که هایابوسا نسل دوم به راحتی می‌توانست برای هیولاهای خیابانی دوکاتی دردسر درست کند. اما. سرانجام مهندسان سوزوکی تصمیم گرفتند تا نسل سوم این موتور‌سیکلت را به طور رسمی رونمایی کنند.

سوزوکی هایابوسا

نسل جدید این موتور افسانه‌ای، بسیار شبیه به مدل قدیمی‌تر Busas از آب در آمده است. البته اندکی حجیم‌تر و عضلانی‌تر! شاید آنقدرها زیبا نباشد، این فرم طراحی یک دلیل مشخص دارد، ضریب درگ پایین‌تر.

سوزوکی هایابوسا مدل 2022 همچنان تا 297 کیلومتر بر ساعت، سرعت می‌گیرد و دسترسی به سرعت‌های بالاتر برای آن، به طور الکترونیکی محدود شده است. هایابوسای جدید، اینک توانسته استاندارد آلایندگی یورو 5 را پاس کند و از این پس، آلودگی صوتی کمتری هم نسبت به گذشته دارد.

سوزوکی هایابوسا

قدرت و گشتاور، هر دو به میزانی جزئی، کمتر شده اند و حالا هایابوسا ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۱۱ پاوند فیت گشتاور را راهی چرخ عقب می‌کند. البته که پیشرانه 1.3 لیتری 4 سیلندر سوزوکی، یک اوور هال اساسی را تجربه کرده است و سوزوکی ادعا می‌کند که علیرغم تغییرات کاهشی٬ این شیطان دوچرخ همچنان می‌تواند سریعترین شتاب‌گیری ممکن را نسبت به اسلاف خود ارایه دهد. با گنجاندن سیستم راندن هوشمند (SIRS) در هایابوسای جدید، ایمنی راکب هم تا حد قابل توجهی ارتقا پیدا کرده است. پیکج SIRS از ترمزهای ضد قفل هوشمند، سیستم کنترل دستی چرخ‌ها، سیستم کنترل کشش و سیستم انتخاب حالت‌های راندن تشکیل می‌یابد. کوییک شیفتر اکنون به صورت استاندارد در هایابوسا 2022 وجود دارد و یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این موتور سیکلت گران قیمت، سیستم تعلیق نیمه الکترونیکی ساخته شده توسط KYB است.

پای هایابوسا 2022 احتمالا از اواخر سال 2021 به نمایندگی‌های سوزوکی باز می‌شود. قیمت پایه این موتور سیکلت ژاپنی از 18,599 دلار استارت می‌خورد و بسته به آپشن‌ها و مشخصات، بالاتر هم می‌رود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • _armyn
    _armyn | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

    هرچی ژاپنی ها تو تولید کیفی خوب هستن تو طراحی بسیار ضعیف و زشت عمل میکنن

  • naser
    naser | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

    درود بر ژاپن افتخار اسیا

  • afg
    afg | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

    فکر نکنم ب H2R برسه

مطالب پیشنهادی