ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

وزیر صمت:‌دلال ها 50 درصد خودروهای فروخته شده در قرعه‌کشی را احتکار کرده‌اند

اجرای طرح قرعه کشی در فروش خودرو با هدف کنترل واسطه گری در بازار انجام شد. اما گویا طمع دلال‌ها هیچ گاه پایان ندارد و به اذعان وزیر صنعت٬ معدن و تجارت حتی با وجود ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۵

اجرای طرح قرعه کشی در فروش خودرو با هدف کنترل واسطه گری در بازار انجام شد. اما گویا طمع دلال‌ها هیچ گاه پایان ندارد و به اذعان وزیر صنعت٬ معدن و تجارت حتی با وجود تمام محدودیت‌های اعمال شده، باز هم عده‌ای روی به احتکار خودرو آورده اند. اگرچه خودروهای ثبت نامی در طرح‌های جدید، تا یک سال غیر قابل خرید و فروش هستند و باید برای فعال نگه داشتن گارانتی، حتما به نمایندگی‌ها مراجعه کنند، اما واسطه گران بازار خودرو حتی به قیمت از بین رفتن امتیاز گارانتی هم خودروهایشان را در پارکینگ‌ها خوابانده و تا بازگشت قیمت‌ها به کانال صعودی، منتظر نشسته‌ اند. وزیر صمت در این خصوص، توضیحات بیشتری می‌دهد.

علیرضا رزم حسینی بیان کرد: «حدود ۵۰ درصد خودروهای فروش رفته گارانتی‌شان باطل شده و صرفاً در برخی انبارها نگهداری می‌شوند تا با افزایش کاذب قیمت‌ها به حفظ سرمایه عده‌ای کمک کند.»

به گزارش‌ نود اقتصادی علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت اظهار داشت: «علیرغم اجرای طرح‌های مختلف همچون قرعه کشی برای عرضه خودرو، باز در همین شرایط نیز حدود ۵۰ درصد خودروهای فروش رفته گارانتی‌شان باطل شده و صرفاً در برخی انبارها نگهداری می‌شوند تا با افزایش کاذب قیمت‌ها به حفظ سرمایه عده‌ای کمک کند.»

لازم به ذکر است که براساس بندهای قانونی قراردادهای امضا شده بین خودروسازان و مشتریان٬ خرید و فروش خودروهای ثبت نامی در قرعه‌کشی های امسال غیر قانونی تلقی می‌شود و برهمین اساس نیز شاهد حذف شدن آگهی‌های مربوط به خرید و فروش حواله‌های خودروهای جدیدی نظیر شاهین٬ تارا و رانا پلاس از سوی سایت‌هایی مانند دیوار هستیم.

در واقع با اذعان وزیر صمت به این شرایط می‌توان گفت که عملا قرعه‌کشی درد چندانی از بازار خودرو کشور دوا نکرده‌است و همچنان درصد قابل توجهی از خودروهای ثبت نامی به جای آنکه به دست مصرف‌کننده نهایی برسد٬ نصیب دلالان می‌شود. در همین رابطه چند روز قبل نیز یکی از نمایندگان مجلس از خرید و فروش کد ملی برندگان قرعه‌کشی خودروسازان به ازای ده میلیون تومان خبر داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Xtract
    Xtract | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

    بذارید انقدر بخرند و انبار کنند تا خسته بشن. هرچی بیشتر بخرند فروش و سود کارخانه ها بیشتر میشه و خطوط تولید و واحد‌های جدید تولیدی بیشتر ساخته میشه و اشتغالزایی بیشتر میشه. اگه جنس کارخانه ها رو فروش نره رکود و بیکاری ایجاد میشه .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی