ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارلینک
تکنولوژی

اسپیس ایکس: اینترنت ماهواره‌ای استارلینک حالا بیش از ۱۰ هزار کاربر دارد

از سال گذشته میلادی آزمایش عمومی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک کمپانی اسپیس ایکس آغاز شده و کاربران با پرداخت ماهانه ۹۹ دلار هزینه، به آن دسترسی پیدا می‌کنند. حالا مشخص شده این سرویس بیش از ۱۰ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۰

از سال گذشته میلادی آزمایش عمومی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک کمپانی اسپیس ایکس آغاز شده و کاربران با پرداخت ماهانه ۹۹ دلار هزینه، به آن دسترسی پیدا می‌کنند. حالا مشخص شده این سرویس بیش از ۱۰ هزار کاربر دارد.

در اطلاعاتی که اخیرا شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک در اختیار کمیسیون ارتباطات فدرال قرار داده، به بیش از ۱۰ هزار کاربر اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایالات متحده آمریکا و کشورهای دیگر اشاره شده. علاوه بر این، از دستیابی به سرعت دانلود و آپلود ۱۰۰ و ۲۰ مگابیت بر ثانیه خبر داده و میزان تاخیر را هم کمتر از ۳۱ میلی‌ثانیه اعلام کرده است.

اسپیس ایکس در داده‌های جدید از بهبود عملکرد اینترنت ماهواره‌ای خود خبر داده:

«عملکرد استارلینک تئوری یا تجربی نیست و به عنوان بخشی از برنامه آزمایش عمومی بطور لحظه‌ای در حال بهبود است.»

سال گذشته میلادی اسپیس ایکس آزمایش عمومی سرویس استارلینک را در ایالات متحده آمریکا کلید زد و این سرویس را با هزینه ماهانه ۹۹ دلار در اختیار کاربران قرار داد. علاوه بر حق اشتراک، افراد باید با پرداخت مبلغ ۴۹۹ دلار، کیت تجهیزات اولیه این سرویس را خریداری کنند که شامل یک ترمینال کاربر و روتر وای فای برای اتصال به ماهواره‌ها می‌شود.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

در حال حاضر این کمپانی سرویس اینترنت ماهواره‌ای خود را در اختیار برخی مشتریان در ایالات متحده آمریکا، کانادا و بریتانیا قرار می‌دهد. اسپیس ایکس برای ارائه چنین سرویسی بیش از ۱۰۰۰ ماهواره در مدار زمین دارد و یک صورت فلکی ماهواره‌ای تشکیل داده. این کمپانی نزدیک به ۲ سال پیش توانست مجوز پرتاب ۱۱,۹۴۳ ماهواره را از اسپیس ایکس دریافت کند و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۴، بیش از ۴ هزار ماهواره در مدار داشته باشد.

اسپیس ایکس به دنبال اعمال تغییراتی در ماهواره‌های استارلینک است، موضوعی که واکنش رقبا به ویژه آمازون را در پی داشته و در هفته‌های اخیر شاهد بحث‌هایی میان شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک و کمپانی‌های دیگر بوده‌ایم. با وجود اینکه اسپیس ایکس می‌خواهد با کاهش ارتفاع ماهواره‌هایش عملکرد سرویس خود را بهبود دهد، بسیاری از کاربران در حال حاضر از آن رضایت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

    شاید با سرویس 10 مگ نامحدود قیمت ماهانه مثلا 10 دلار بتونیم بخریم

  • saeid
    saeid | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

    استارلینک واقعا عالیه. فقط هزینه دلاری برای ما ایرانیها داخل خیلی زیاده. اگه 500 دلار رو بتونیم کاریش کنیم اون 100 دلار ماهانش دیگه نمیشه کاری کرد...

    • مممممم
      مممممم | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

      انشاءالله ? با همین فرمون پیش بریم واسه جهان سومی ها و مخصوصأ ایرانی ها اشتراک ماهانه شو حذف میکنه ?

  • s.s.b
    s.s.b | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

    ممنون

مطالب پیشنهادی