ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

کره‌ جنوبی با سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیارد دلاری بزرگترین نیروگاه بادی دریایی دنیا را می‌سازد

گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی باعث افزایش چشمگیری سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف روی انرژی‌های تجدیدپذیر شده و حالا کره جنوبی از برنامه ۴۳.۲ میلیارد دلاری خود برای ساخت بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان پرده برداشته است. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی باعث افزایش چشمگیری سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف روی انرژی‌های تجدیدپذیر شده و حالا کره جنوبی از برنامه ۴۳.۲ میلیارد دلاری خود برای ساخت بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان پرده برداشته است.

در سال‌های گذشته انرژی‌های تجدیدپذیر مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند و حتی برای اولین بار در ۲۰۲۰، سهم آن‌ها در تولید برق اتحادیه اروپا از سوخت‌های فسیلی هم پیشی گرفت. حالا کره جنوبی دست بکار شده و می‌خواهد سهم انرژی بادی را در تولید الکتریسیته افزایش دهد.

کره جنوبی می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ با سرمایه ۴۳.۲ میلیارد دلار، بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان را احداث کند. این پروژه بخشی از تلاش رئیس جمهور کنونی این کشور یعنی «مون جه-این» برای حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر محسوب می‌شود.

این کشور از سال گذشته تصمیم به کاهش وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی گرفت. چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا می‌خواهد تا سال ۲۰۵۰ میزان تولید کربن را به صفر برساند. مون در مراسم امضای ساخت این نیروگاه با حداکثر ظرفیت ۸.۲ گیگاوات در شهر ساحلی «Sinan» شرکت کرد. رئیس جمهور کره جنوبی این پروژه را باعث افزایش سرعت این کشور برای گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرد:

«با این پروژه، ما روند گذار به انرژی‌ دوستدار محیط زیست را سریعتر طی می‌کنیم و با قدرت بیشتری به سمت عدم تولید کربن می‌رویم.»

شرکت‌های زیادی در این پروژه شرکت می‌کنند که برای مثال می‌توان به «Korea Electric Power Corp» و «.Doosan Heavy Industries & Construction Co» اشاره کرد. این کمپانی‌ها نزدیک به ۴۲.۵ میلیارد دلار سرمایه موردنیاز این پروژه را تامین می‌کنند و سایر هزینه‌های آن برعهده دولت خواهد بود.

این پروژه باعث ایجاد ۵۶۰۰ فرصت شغلی می‌شود و کره جنوبی را به یک قدم به هدفش یعنی ۱۰ برابر تولید انرژی توسط نیروگاه‌های بادی نزدیکتر می‌کند. در حال حاضر نیروگاه‌های بادی این کشور ۱.۶۷ گیگاوات انرژی تولید می‌کنند که تا سال ۲۰۳۰ به ۱۶.۵ گیگاوات افزایش پیدا می‌کند.

تولید ۸.۲ گیگاوات انرژی با تولید انرژی توسط ۶ رآکتور هسته‌ای برابر می‌کند یا اثری برابر کاشت ۷۱ میلیون درخت کاج دارد. در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که بزرگترین نیروگاه بادی دریایی کنونی جهان با ظرفیت ۱.۱۲ گیگاوات در بریتانیا قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی