ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام نسبت به احتمال کمبود چیپ در نیمه اول ۲۰۲۱ هشدار داد

کوالکام ضمن انتشار گزارش مالی درخشان خود برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، نسبت به عدم توانایی در پاسخگویی به تقاضای بالا و احتمال کمبود چیپ در نیمه اول سال ۲۰۲۱ هشدار داد. به گزارش ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

کوالکام ضمن انتشار گزارش مالی درخشان خود برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، نسبت به عدم توانایی در پاسخگویی به تقاضای بالا و احتمال کمبود چیپ در نیمه اول سال ۲۰۲۱ هشدار داد.

به گزارش بلومبرگ، کوالکام مثل اکثر تراشه‌سازها تولید محصولات خود را به شرکت‌های دیگر مثل TSMC و سامسونگ واگذار می‌کند. تلاش این شرکت‌ها برای پاسخگویی به تقاضای شدید تاکنون ناموفق بوده و سبب اعتراض شرکت‌های اتومبیل‌سازی شده است. کریستین امون، مدیرعامل کوالکام دلیل این کمبود را توضیح می‌دهد.

امون می‌گوید زمانی که اوایل سال ۲۰۲۰ ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، تقاضا برای چیپ کاهش یافت. اما دورکاری و تحصیل از راه دور تقاضا برای کامپیوترها و عدم تمایل مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی تقاضا برای اتومبیل‌های شخصی را به شدت زیاد کرد. این موضوع سبب شده تا صنعت اتومبیل و کامپیوتر سفارشات چیپ را به طور ناگهانی افزایش دهند.

امون می‌افزاید سفارشات چیپ‌های کامپیوتری، اتومبیل و دیگر لوازم مبتنی بر اینترنت به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته که برای تولید اکثر آنها تنها چند کارخانه در آسیا وجود دارد، بنابراین صنعت نیمه رسانا در معرض خطر کمبود چیپ قرار دارد. البته او اضافه می‌کند که وضعیت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ بهتر خواهد شد.

کوالکام همچنین گزارش مالی خود برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ (یا اولین فصل سال مالی ۲۰۲۱) را منتشر کرد که از عملکرد بسیار مطلوب این شرکت خبر می‌دهد. کوالکام می‌گوید درآمد این شرکت در بازه یاد شده ۸.۲ میلیارد دلار بوده که افزایش ۶۲ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل نشان می‌دهد. درآمد خالص نیز از ۹۲۵ میلیون دلار در نخستین فصل سال مالی ۲۰۲۰ به ۲.۴۵۵ میلیارد دلار در اولین فصل سال مالی ۲۰۲۱ رسیده که ۱۶۵ درصد رشد داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی