ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ چه برتری نسبت به گلکسی S20 دارند؟

سامسونگ گوشی‌های سری گلکسی S21 را به عنوان جدیدترین پرچمدارهایش وارد بازار کرده که از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌برند، اما این محصولات در کدام بخش‌ها نسبت به نسل قبلی خود یعنی سری گلکسی S20 ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

سامسونگ گوشی‌های سری گلکسی S21 را به عنوان جدیدترین پرچمدارهایش وارد بازار کرده که از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌برند، اما این محصولات در کدام بخش‌ها نسبت به نسل قبلی خود یعنی سری گلکسی S20 عملکرد بهتری دارند؟

نسل جدید پرچمدارها در اکثر مواقع عملکرد بهتری نسبت به گذشته دارند و در برخی بخش‌ها با بهبودهای چشمگیری همراه می‌شوند. در ادامه نگاهی به ۵ برتری سری گلکسی S21 نسبت به گوشی‌های گلکسی S20 خواهیم داشت.

دوربین

سامسونگ در گلکسی S20 اولترا از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده کرد که البته عملکرد چندان مناسبی نداشت. کره‌ای‌ها امسال از نسل جدید این دوربین یعنی ISOCELL HM3 در پرچمدارشان استفاده کردند و البته سایر دوربین‌ها هم با تغییراتی همراه شده‌اند.

گلکسی S21 اولترا از دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که زوم اپتیکال ۱۰ برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این دستگاه مانند گلکسی نوت ۲۰ اولترا دارای فوکوس خودکار لیزری است تا در این بخش دیگر مشکلی نداشته باشد.

با وجود چنین پیشرفت‌هایی، گلکسی S21 و S21 پلاس نسبت به نسل گذشته تغییرات چندانی نداشته‌اند و بهبود در عملکرد آن‌ها مربوط به نرم افزار یا پردازنده‌های جدید می‌شود.

پشتیبانی از قلم S Pen

قلم S Pen یکی از تجهیزات اصلی گوشی‌های سری نوت محسوب می‌شود که کره‌ای‌ها تصمیم گرفتند پشتیبانی از آن را امسال برای اولین بار به سری گلکسی S اضافه کنند. برخلاف سری نوت، این قلم درون دستگاه قرار ندارد و یک قابلیت جانبی محسوب می‌شود که می‌توان با تهیه قلم، از آن بهره برد. علاوه بر این، گلکسی S21 اولترا از چندین قلم پشتیبانی می‌کند، بنابراین اگر یک قلم قدیمی دارید نیازی به خرید قلم S Pen نخواهید داشت.

نمایشگر

اگرچه گوشی‌های سری گلکسی S20 از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز نمایشگر پشتیبانی می‌کنند، اما تنها در رزولوشن 1080p می‌توانید از آن بهره ببرید. حالا در نسل جدید حتی در رزولوشن 1440p هم می‌توانید به چنین رفرش ریتی دست پیدا کنید، البته باید به این موضوع اشاره کنیم که گلکسی S21 و S21 پلاس برخلاف برادر بزرگتر خود، نمایشگر با رزولوشن فول اچ دی پلاس دارند.

گلکسی S21 و S21 پلاس نمایشگر مسطح با حاشیه‌های باریک دارند و نسخه اولترا از پنل خمیده بهره می‌برد.

شارژدهی باتری

ظرفیت باتری گلکسی S21 اولترا نسبت به نسل گذشته تغییری نداشته اما شارژدهی بهتری دارد. یکی از قابلیت‌هایی که دسترسی به این هدف را ممکن کرده، رفرش ریت تطبیقی است که می‌تواند در برخی مواقع رفرش ریت را به ۱۰ هرتز برساند و شارژدهی باتری را افزایش دهد.

گلکسی S21 و S21 پلاس هم از چنین ویژگی بهره می‌برند، با این تفاوت که حداقل رفرش ریت نمایشگر آن‌ها به ۴۸ هرتز می‌رسد. در کنار این ویژگی، این پرچمدارها از پردازنده‌های جدیدتری هم بهره می‌برند و حتی نسخه پلاس به باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی هم مجهز شده که تمام آن‌ها افزایش شارژدهی را در پی دارند.

گلکسی S21

سنسور اثر انگشت جدید

سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک گوشی‌های سری گلکسی S20 عملکرد بسیار مناسبی نداشتند، اما در نسل جدید آن‌ها سامسونگ به سراغ نسل دوم سنسور سه بعدی کوالکام رفته که تا ۷۷ درصد بزرگتر است.

با افزایش اندازه این سنسور، فضای بیشتری از نمایشگر پوشش داده می‌شود و البته تا ۵۰ درصد نسبت به گذشته هم سرعت بالاتری دارد.

برای مطالعه مقایسه کامل گوشی‌های سری گلکسی S21 و گلکسی S20 می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی