ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش ویدیویی: با خطرناک‌ترین ویروس‌های کامپیوتری تاریخ آشنا شوید

ویروس

همه ما این ترس را تجربه کرده‌ایم که مبادا کامپیوتر یا گوشی هوشمند ما به ویروس آلوده شود. در واقع با پیشرفت تکنولوژی این ترس تنها درخصوص سلامت ما انسان‌ها صدق نمی‌کند. ویروس‌ها یا بدافزارهایی وجود دارند که می‌توانند اطلاعات شما را از بین ببرند، قفل کنند یا در اختیار افرادی دیگر قرار دهند. حتی با وجود استفاده از قوی‌ترین آنتی‌ویروس‌ها باز هم این احتمال وجود دارد که شما درگیر یک ویروس شوید.

وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم کاربران مقابل بسیاری از این ویروس‌ها کاملا بی‌دفاع بوده‌اند. تنها کافی بود به اینترنت وصل شوید. حتی فایروال کامپیوتر نیز توانایی مقاومت برابر هجوم این ویروس‌ها را نداشته. البته در این بین نباید نادیده گرفت که ویروس‌هایی مانند ILoveYou از طریق ایمیل و فایل‌های ضمیمه شده وارد سیستم قربانی‌هایشان می‌شدند.

شاید این سوال پیش بیاید که هدف ویروس‌ها چیست؟ چرا افرادی وجود دارند که کد مربوط به این ویروس‌ها را می‌نویسند؟ در گذشته ویروس‌های زیادی وجود داشته‌اند که هدفشان تنها تخریب چند کامپیوتر نبوده. برخی از این ویروس‌ها آنقدر گسترش پیدا کرده‌اند که چندین و چند میلیارد دلار خسارت به جای گذاشته‌اند.

حتی ارتش، بانک‌ها و فرودگاه‌ها نیز درگیر شده‌اند و در کارشان اختلال به وجود آمده. از نوجوان ۱۷ ساله آلمانی به اسم Sven Jaschan که با ویروس Sasser توانست ۵۰۰ میلیون دلار تا دیوید اسمیت که با Melissa تقریبا ۸۰ میلیون دلار خسارت وارد کند. افراد زیادی در طول تاریخ بوده‌اند که سعی کردند رکورد میزان خسارت وارده به شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف را بشکنند. البته برخی پا فراتر گذاشته و موجب شدند سرعت اینترنت در سطح جهان با یک افت محسوس مواجه شود!

تماشای ویدیو از یوتیوب:

تماشای ویدیو از آپارات:

 

تصمیم گرفتیم این ویدیو را به یازده ویروس خطرناک دنیای کامپیوتر اختصاص دهیم که توانسته‌اند بیشترین میزان خسارت را در طول تاریخ وارد کنند. پس در ادامه همراه دیجیاتو باشید و نظرات و پیشنهادات تان را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • roham
    roham | ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

    استاکس نت رو یادتون رفته بود بگید

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.