ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت پلتفرم «ویوا» را به منظور مدیریت دورکاری راه‌اندازی کرد

مایکروسافت با راه‌اندازی پلتفرم جدیدی تحت عنوان «ویوا» با هدف کمک به مشاغل دورکار قصد دارد محیط جدیدی را برای کار در خانه ارائه کند. مایکروسافت اخیرا این پلتفرم را برای «مایکروسافت تیمز» منتشر کرده ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۱:۱۵

مایکروسافت با راه‌اندازی پلتفرم جدیدی تحت عنوان «ویوا» با هدف کمک به مشاغل دورکار قصد دارد محیط جدیدی را برای کار در خانه ارائه کند. مایکروسافت اخیرا این پلتفرم را برای «مایکروسافت تیمز» منتشر کرده است.

«ساتیا نادلا» مدیر عامل مایکروسافت، ضمن تاکید بر این موضوع که همه‌گیری ویروس کرونا طی ۱۱ ماه توانست نحوه کار و زندگی مردم را به کلی تغییر دهد گفت: «ما در حال حاضر شاهد بزرگترین تجربه‌ کار از راه دور هستیم. با بهبود وضعیت جهان، قرار نیست رو به عقب حرکت کنیم و انعطاف در زمان، مکان و نحوه کار همچنان کلیدی خواهد بود.»

مایکروسافت ویوا به عنوان یک اپلیکیشن یا سرویس شناخته نمی‌شود بلکه پلتفرمی برای بهبود شرایط دورکاری و کمک به مدیریت کسب‌وکارها محسوب می‌شود. با این وجود که کسب‌وکارها سالانه میلیاردها دلار برای رفاه کارمندان خود هزینه می‌کنند، مایکروسافت معتقد است که ویوا می‌تواند به نحوه کار در عصر دیجیتال کمک بسیار زیادی کند.

«جرد اسپاتارو» مدیر مایکروسافت ۳۶۵ در همین رابطه عنوان کرد که دیگر نباید به کار در یک مکان مشخص فکر کرد و در عوض باید به چگونگی حفظ فرهنگ، ارتباط کارمندان و استفاده از نبوغ انسان‌ها در این شیوه متمرکز بود. او گفت که همه‌گیری کرونا شیوه کار و یادگیری انسان‌ها را برای همیشه تغییر خواهد داد و ویوا نتیجه جریان‌هایی است که مایکروسافت شاهد آن‌ها بوده.

ویوا که به گفته مایکروسافت برای عصر جدید و دیجیتال طراحی شده، با ابزار مشارکت سازمانی «مایکروسافت تیمز» ادغام شده و قسمت‌های اساسی یک کسب‌وکار را جمع‌آوری می‌کند. چهار بخش اصلی «ارتباطات»، «دید کلی»، «موضوعات» و «یادگیری» این پلتفرم را تشکیل می‌دهند.

بخش ارتباطات شامل ارتباطات داخلی یا منابعی مانند منافع و سیاست‌های شرکت می‌شود. همچنین این بخش به صورت پورتالی طراحی شده تا کارمندان تازه وارد از آن برای شروع کار و آشنایی با سایر کارمندان استفاده کنند. اسپاتارو از این بخش به عنوان «دروازه‌ی ورود به محل کار دیجیتال» یاد کرد.

همچنین بخش ارتباطات ویوا بر اساس فناوری SharePoint مایکروسافت ساخته شده و مواردی مانند اخبار شرکت و گروه‌ها و انجمن‌های کارمندان را شامل می‌شود و به طور کلی داشبوردی برای ارتباط همکاران با یکدیگر از راه دور محسوب می‌شود.

پیش از این مایکروسافت به دلیل اینکه امکان بررسی داده‌های تمامی کارمندانی که از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های این شرکت استفاده می‌کنند را در اختیار مدیران قرار داده بود مورد انتقاد قرار گرفته بود. حالا بخش دید کلی ویوا را به نوعی می‌توان به عنوان گام بعدی این کمپانی در جهت امتیاز بهره‌وری خود دانست. داده‌های مدیران کسب‌وکارها در این بخش، در جهت نظارت بر روند کارها با حفظ حریم خصوصی ارائه خواهند شد.

سومین بخش مایکروسافت ویوا، یادگیری است و همانطور که از نام آن مشخص است، این بخش جهت یادگیری و توسعه کارمندان برنامه‌ریزی شده. کارفرمایان در این قسمت مواد آموزشی، دوره‌ها و سایر مطالب آموزشی را در اختیار کارمندان خود می‌گذارند. این محتوای آموزشی می‌تواند شامل آموزش‌های لینکدین، مایکروسافت لرن، حساب خود کسب‌وکار و مطالب آموزشی دیگر کسب‌و‌کارها شود.

موضوعات، آخرین بخش در نظر گرفته شده برای ویوا است. اسپاتارو درباره‌ این بخش توضیح می‌دهد که «موضوعات ویوا را به عنوان یک ویکی‌پدیا برای سازمان باید در نظر گرفت.» این بخش برای سازماندهی محتوا از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و به طور خودکار اسناد، ویدیوها و افراد مرتبط را به صورت کارت‌های موضوعی به کارمندان ارائه می‌کند. این کارت‌های موضوعی توسط برنامه‌هایی مانند «تیمز»، «آفیس» و «شیرپوینت» تولید می‌شوند.

بخش‌های مختلف مایکروسافت ویوا تا حدی راه‌اندازی شده‌اند و بخش موضوعات این پلتفرم در حال حاضر در دسترس کاربران مایکروسافت ۳۶۵  قرار گرفته و پیش نمایش عمومی بخش دید کلی هم به تازگی شروع به کار کرده است. همچنین مایکروسافت پیش نمایش خصوصی بخش آموزش ویوا را آغاز کرده و قصد دارد در طول سال ۲۰۲۱ موارد بیشتری به این پلتفرم اضافه کند.

در آخر مایکروسافت عنوان می‌کند که ویوا تازه شروع به کار کرده و به گونه‌ای طراحی شده که یک پلتفرم قابل گسترش را برای سایر همکاران ارائه کند. همچنین مایکروسافت معتقد است که پس از پاندمی کرونا، دورکاری تبدیل به شیوه مرسوم کسب‌و‌کارها خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • VDIEX
    VDIEX | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

    عالی

مطالب پیشنهادی