ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آسترازنکا از اثربخشی پایین واکسن خود در برابر گونه آفریقای جنوبی خبر داد

شرکت داروسازی آسترازنکا اعلام کرد واکسن کرونای این شرکت در یک کارآزمایی بالینی فاز اول و دوم کوچک، در برابر بیماری کووید-۱۹ ناشی از گونه آفریقای جنوبی ایمنی «محدود» ایجاد کرده است. به گزارش فایننشال ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

شرکت داروسازی آسترازنکا اعلام کرد واکسن کرونای این شرکت در یک کارآزمایی بالینی فاز اول و دوم کوچک، در برابر بیماری کووید-۱۹ ناشی از گونه آفریقای جنوبی ایمنی «محدود» ایجاد کرده است.

به گزارش فایننشال تایمز، کارآزمایی بالینی انجام شده توسط دانشگاه Witwatersrand آفریقای جنوبی و دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد که اثربخشی واکسن کرونا آسترازنکا به طور قابل توجهی در برابر گونه آفریقای جنوبی کم است. البته این روزنامه اشاره می‌کند که هیچ کدام از ۲ هزار و ۲۶ داوطلب شرکت کننده در این کارآزمایی بستری نشده و جان خود را از دست ندادند.

آسترازنکا معتقد است واکسن این شرکت احتمالاً در برابر نوع شدید گونه آفریقایی مصونیت ایجاد می‌کند، چرا که میزان فعالیت آنتی بادی‌های خنثی کننده آن با دیگر واکسن‌های کووید-۱۹ که در برابر نوع شدید بیماری کرونا مصونیت ایجاد کرده‌اند، برابر بوده است. آسترازنکا اخیراً از توسعه «نسل بعد» واکسن کرونا با قابلیت ایجاد مصونیت در برابر گونه‌های جدید خبر داد و افزود احتمالاً پاییز ۲۰۲۱ (اواخر سال جاری میلادی) از راه می‌رسد.

به گزارش رویترز، برزیل محموله‌ای شامل ۸۸ لیتر مواد اولیه برای برای ساخت واکسن کرونا شرکت آسترازنکا را از چین دریافت کرد. این محموله روز شنبه با هواپیمای باربری به مرکز پزشکی Fiocruz در ریو دو ژانیرو تحویل داده شد تا این کشور آمریکای لاتین بتواند ۲.۸ میلیون دوز واکسن کرونا را خودش پر کرده و آماده توزیع کند. این مرکز قرار است ماه جاری میلادی محموله‌های بیشتری را دریافت کرده و ۱۵ میلیون دوز واکسن کرونا بسازد.

واکسن آسترازنکا ستون مرکزی برنامه واکسیناسیون برزیل محسوب می‌شود و دولت این کشور از مرکز پزشکی Fiocruz خواسته تا با دریافت مواد اولیه بیشتر مقدمات ساخت ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا را فراهم کند. شرکت فایزر نیز روز جمعه از دولت برزیل درخواست کرد تا مجوز استفاده از واکسن این شرکت را صادر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

    فرق یه واکسن با اطلاعات شفاف با یه واکس با اطلاعات غیر شفاف همینه
    ضعف هاش عنوان میکنن و زیر نظر نظارت سازمان های جهانی مثل سازمان بهداشت جهانی ، سازمان بهداشت اروپا و غیره میرن و تمام ادعا هاشون طبق یک روش شفاف و نظارت و تایید سازمان های بین المللی انجام میشه

  • molavy
    molavy | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

    یعنی میخواید بگید واکسن آکسفورد نتونست ولی برکت تونست
    بعد هم نتیجه بگیرید واکسن سازی ایران از انگلیس هم بالا تره
    دروغ گو ها، ایران هیچی نیست، هیچی

    • آریا
      آریا | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

      برکت ? ? ?
      خوبه همین امروز مینو محرز گفت آنتی بادیش رو از چین وارد کردند.
      حالا همونش هم بیرون نیومده در حد حرفه. فعلا دارن واکسن روسی به ملت فرو میکنند

  • Rayanlap
    Rayanlap | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

    خوب قبل از شروع بگم الان یه عده میان میگن این سایت زیره نظر خارجی ها مدیریت میشه و خود تحقیری داره،که نمی دونم چرا خودشون رو از ما میبینن که از عبارت خود تحقیری استفاده میکنن.یه عده هم میان میگن این خبر میخواد واکسن ایرانی رو ببره تو حاشیه،خواستم بگم دوستان ممکنه چجوری این زیر رو پر کنن.

    • Mr. Saxobeat
      Mr. Saxobeat | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

      تا بوده همین بوده.
      تا هست همین هست.
      توی بی عرضگی و دروغگویی خیلی ها بحثی نیست که باعث خود تحقیری میشن و هرچیز میشه ربطش میدن به یه چی بی ربط نمونش پراید و ماشین های دیگه
      ولی همیشه مرغ همسایه غازه

مطالب پیشنهادی