ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل واچ می‌تواند به تشخیص علائم بیماری پارکینسون کمک کند

اپل همواره با اعمال تغییرات جدید برای محصولات خود از جمله اپل واچ طرفداران و کاربران خود را غافلگیر کرده است. مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که از اپل واچ می‌توان برای نظارت بر علائم بیماری ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۲:۴۵

اپل همواره با اعمال تغییرات جدید برای محصولات خود از جمله اپل واچ طرفداران و کاربران خود را غافلگیر کرده است. مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که از اپل واچ می‌توان برای نظارت بر علائم بیماری «پارکینسون» استفاده کرد.

محققان اپل، با همکاری متخصصانی که بیماری پارکینسون را درمان می‌کنند، سیستمی را طراحی کردند که با استفاده از اپل واچ می‌تواند علائم حرکتی که مشخصه اصلی این بیماری عصبی هستند را مشخص کند. در واقع آن‌ها با این سیستم می‌توانند بر روی لرزش‌های فرد در حالت استراحت یا سایر حرکات غیرارادی افراد نظارت داشته باشند و الگوی مشخص تاثیرات داروها را شناسایی کنند.

سیستم جدید موسوم به «پایش نشانه‌های ناتوانی حرکتی برای بیماری پارکینسون» (MM4PD) از داده‌های شتاب‌سنج و ژیروسکوپ اپل واچ برای تشخیص وجود لرزش یا عارضه دیسکینزی استفاده می‌کند. لرزش در حالت استراحت، که می‌تواند بر روی دست‌ها، پاها و سایر قسمت‌های بدن تاثیرگذار باشد، یکی از علائم رایج پارکینسون است. همچنین دیسکینزی، نوع دیگری از حرکت غیر ارادی است که می‌تواند ناشی از عوارض داروهای درمان این بیماری باشد.

الگوریتم‌های اساسی این مدل با استفاده از داده‌های یک مطالعه آزمایشی بر روی ۱۱۸ نفر ساخته شد و محققان در آن داده‌های ساعت هوشمند افراد را با یک سیستم امتیازدهی تحت عنوان MDS-UPDRS Part III که علائم حرکتی پارکینسون براساس آن اندازه‌گیری می‌شوند مطابقت داده‌اند.

به دنبال این مطالعه آزمایشی، محققان ۲۲۵ فرد مبتلا به بیماری پارکینسون را تا شش ماه ردیابی کردند. سپس، آن‌ها با کمک پزشکان از داده‌های اندازه‌گیری برای ایجاد پروفایل علائم استفاده کردند.

در واقع آن‌ها به طور گسترده‌تر استفاده از‌ این سیستم به عنوان یک ابزار پشتیبانی را مورد بررسی قرار دادند. به عقیده آن‌ها این اندازه‌گیری‌ها به شناسایی علائم فراموش شده در فرآیند مراقبت‌های منظم و تغییرات افراد پس از عمل جراحی برای تحریک عمیق مغز کمک کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی