ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۶ توصیه که به پیشرفت شما در مسیر شغلی کمک می‌کند

توصیه‌های شغلی مختلفی وجود دارند که البته تمام آن‌ها ارزشمند نیستند و حتما نباید از آن‌ها پیروی کنید، با این حال اگر با مشاوران شغلی مواجه باشیم، موضوع فرق می‌کند. مشاوران شغلی بنابر به کاری ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

توصیه‌های شغلی مختلفی وجود دارند که البته تمام آن‌ها ارزشمند نیستند و حتما نباید از آن‌ها پیروی کنید، با این حال اگر با مشاوران شغلی مواجه باشیم، موضوع فرق می‌کند. مشاوران شغلی بنابر به کاری که دارند، بهترین توصیه‌ها را به مشتریان خود می‌کنند و یاری‌دهنده آن‌ها در استراتژی شغلی و انتخاب شغل بعدی هستند. در همین راستا می‌خواهیم در این مطلب بهترین توصیه‌ها را از زبان آن‌ها بیان کنیم.

در این مطلب می‌خواهیم ۶ توصیه شغلی مهم را برای کمک به پیشرفت در مسیر شغلی بیان کنیم، در ادامه همراه دیجیاتو باشید.

از نه شنیدن نترسید

در اکثر مواقع برای اینکه با نظر منفی روبه‌رو نشویم یا ایده‌ای به چالش کشیده نشود، از فرصت‌ها استفاده نمی‌کنیم. به نظر یکی از مشاوران شغلی و بنیانگذار شرکت «C-Suite Coach» به نام «آنجلینا داریساو»، اگر برای رسیدن به هدف خود هیچ درخواستی نکنیم، جواب قطعا منفی خواهد بود:

«دریافت جواب مثبت برای هر ارتقای شغلی یا افزایش حقوقی احتمالا ممکن نیست، با این حال اگر چنین درخواست‌هایی را مطرح نکنید، جواب آن‌ها قطعا منفی است و فرصت را از دست داده‌اید.»

بجای چنین برخوردی، ریسک مربوط به دنبال کردن اهداف را بپذیرید. حتی اگر جواب درخواست شما منفی بود، حداقل مورد توجه افراد دیگر قرار می‌گیرید و درهای جدیدی برای فرصت‌های آینده برای شما باز می‌شود. به گفته داریساو، درخواست برای چیزی که احساس می‌کنیم لیاقتش را نداریم یا آماده‌اش نیستیم، ترسناک است اما اگر به خودمان همیشه نه بگوییم، هیچ‌وقت بله از دیگران نخواهیم شنید.

مانند یک انسان رفتار کنید

همه ما انسان هستیم اما برخی مواقع در محیط کار شبیه به آن رفتار نمی‌کنیم و یک ربات به نظر می‌رسیم. برای مثال هیچ‌گونه آسیب‌پذیری از خود نشان نمی‌دهیم، در حالی که به گفته یکی دیگر از مشاوران شغلی به نام «جکی میچل»، با این کار ارتباطات مستحکم‌تر می‌شوند و بیشتر روی دیگران تاثیر می‌گذارید.

میچل اعتقاد دارد که آسیب‌پذیر بودن مانع از کمال‌گرایی می‌شود، موضوعی که به بسیاری از کارکنان آسیب می‌زند. بنابراین با چنین رفتاری می‌توانید قابل دسترس‌تر و موفق‌تر باشید و دیگران به راحتی با شما گفتگو کنند.

بدون جنجال شغلتان را ترک کنید

زمانی که تصمیم به ترک یک شغل می‌گیرید، مخصوصا شغلی که در آن مدیر شما را در موقعیت‌های نامناسبی قرار داده، به هیچ عنوان با دلخوری و جنجال دست به چنین کاری نزنید. شاید با تصور اینکه دیگر مدیرتان را نمی‌بینید در روزهای آخر کاری جنجال‌آفرینی کنید، اما چنین اقدامی اشتباه است چرا که شاید در شغل بعدی خود دوباره با وی روبه‌رو شوید.

قدم بعدی به خود شما بستگی دارد

پس از تعدیل نیرو و اخراج از کار، افراد با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و برخی دیگر امیدی به آینده ندارند، اما به اعتقاد یکی از مشاوران شغلی به نام «کتی کاپرینو»، اگرچه با یک بحران بزرگ روبه‌رو می‌شویم اما برای اولین بار می‌توانید تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه کاری انجام دهید و به چه فردی تبدیل شوید. شما می‌توانید برای قدم‌های بعدی تصمیم‌گیری کنید و وارد جهان جدیدی با احتمالات مختلف شوید.

هیچ‌وقت از مصاحبه کاری دست برندارید

مسیر شغلی

به گفته «مارک آنتوی دایسون»، فرقی نمی‌کند تا چه اندازه از شغل کنونی خود رضایت دارید، حداقل سالانه یکبار در یک شرکت دیگر به مصاحبه بروید. با اینکار می‌توانید مهارت‌های خود را بسنجید و همچنین آن‌ها را توسعه دهید. در کنار این موضوع، می‌توانید مهارت‌های مربوط به مصاحبه را هم تقویت کنید چرا که شاید روزی در آینده شما با دیگران برای استخدام مصاحبه کنید.

 اول از همه به خودتان باور داشته باشید

بسیاری از افراد در روزهای اول کاری به توانایی‌های خود شک دارند و حتی همین حس مانع از استخدام آن‌ها می‌شود. به گفته یکی از مشاوران شغلی به نام «نادیا ابراهیم-تانی»، در هنگام جستجوی شغل اگر خودتان را مستحق استخدام ندارید، احتمالا استخدام نمی‌شوید.

از خودتان این سوال را بپرسید که چرا باید فردی شما را استخدام کنید و هربار برای این سوال یک دلیل پیدا کنید تا برای استخدام شدن آماده شوید. با اینکار اعتماد به نفس شما بیشتر می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی