ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا: سازندگان لپ‌تاپ باید مشخصات کارت‌های گرافیک RTX 30 را اعلام کنند

انویدیا در نمایشگاه CES 2021 از کارت‌های گرافیک سری RTX 30 مخصوص لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد و حالا این کمپانی از سازندگان لپ‌تاپ خواسته درباره قدرت این GPUها در محصولات خود شفافیت داشته باشند. سخنگوی انویدیا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

انویدیا در نمایشگاه CES 2021 از کارت‌های گرافیک سری RTX 30 مخصوص لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد و حالا این کمپانی از سازندگان لپ‌تاپ خواسته درباره قدرت این GPUها در محصولات خود شفافیت داشته باشند.

سخنگوی انویدیا به تازگی اعلام کرده که سازندگان لپ‌تاپ باید در صفحه آنلاین مربوط به محصولات خود، مشخصات کارت گرافیک از جمله فرکانس و توان مصرفی را به نمایش بگذارند. با این وجود کمپانی‌ها مجبور به اعلام نوع GPU یعنی Max-Q نیستند چرا که دیگر بخشی از نام کارت‌های گرافیک انویدیا محسوب نمی‌شود.

Max-Q اکنون تنها برای اینکه نشان دهد کارت‌های گرافیک سری RTX 30 از ویژگی‌هایی مانند «Whisper Mode 2» و «Dynamic Boost 2» برای بهبود کارایی و راندمان بهره می‌برند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته استفاده از عبارت Max-Q نشان‌دهنده عملکرد کلی کارت گرافیک بدون اطلاع از جزئیات مانند فرکانس بود.

انویدیا

اقدام اخیر انویدیا به نفع خریداران خواهد بود چرا که می‌توانند پیش از سفارش یا تهیه یک لپ‌تاپ جدید، به توانایی گرافیکی آن پی ببرند. کاربران و گیمرها با اطلاع از مشخصات دقیق GPU می‌توانند خرید بهتری داشته باشند.

با اشتراک‌گذاری این مشخصات، مصرف‌کننده بهتر از گذشته از عملکرد لپ‌تاپ موردنظرش اطلاع پیدا می‌کند و برای مثال می‌تواند دلیل برتری محصولی با کارت گرافیک RTX 3070 نسبت به لپ‌تاپی با RTX 3080 را متوجه شود. با توجه به اینکه برند Max-Q دیگر نشان‌دهنده توانایی‌ها یک GPU نیست، شفافیت درباره فرکانس و میزان مصرف انرژی اهمیت بالایی دارد.

انویدیا

طبق گفته سخنگوی انویدیا، این کمپانی از کمپانی‌ها درخواست کرده صفحات محصولات مجهز به کارت گرافیک جی‌فورس را بروزرسانی کنند:

«ما از تمام سازندگان لپ‌تاپ می‌خواهیم صفحات محصولاتشان را با توجه به ویژگی‌های فناوری Max-Q برای هریک از لپ‌تاپ‌های جی‌فورس بروزرسانی کنند و همچنین فرکانس و توان مصرفی آن‌ها را اعلام کنند که نشان‌دهنده عملکرد GPU در یک سیستم است.»

در حال حاضر برخی کمپانی‌ها مانند ایسوس این داده‌ها را با مشتریان به اشتراک می‌گذارند و انتظار می‌رود تمام شرکت‌ها در آینده نزدیک دست به چنین کاری بزنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی